افتتاح و بهره برداری مدرسه ۱۲ کلاسه دانش‌آموز شهید «علی لندی» پاکدشت

پاکدشت - ایرنا - آیین افتتاحیه آموزشگاه شهید علی لندی «کمیساریایی عالی پناهندگان ۲۰۲۱» و هفت پروژه خیرساز با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم روز در شهرستان پاکدشت برگزار شد، مسعود بهرامی مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، عباس زارع مدیر کل اداره نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان تهران و دیگر مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی، حضور داشتند.

مدرسه مذکور با ۲۵۰ دانش‌آموز دارای ۱۲ باب کلاس درس پنج اتاق اداری، ۲ آزمایشگاه و کارگاه، دارای مساحت ۱۴۸۰ متر مربع و مساحت کل زمین ۲۸۵۰ متر مربع، نمازخانه کتابخانه و سالن چند منظوره می‌باشد.

در این مراسم صحرایی با اشاره به کمبود سرانه آموزشی در پاکدشت اظهار داشت: حدود ۱۰ هزار دانش آموز مهمان خارجی در مدارس پاکدشت تحصیل می‌کنند لذا انتظار داریم که کمیساریای عالی پناهندگان در راستای افزایش ساخت مدرسه کمک کند.

وی در ادامه با اشاره به رشد دانش آموزی پاکدشت افزود: در ابتدای امسال ۸ مدرسه با ۶۹ کلاس به سرانه آموزشی پاکدشت اضافه شده اما هنوز با توجه به رشد دانش آموزی ۷۰ مدرسه کمبود داریم اما خوشبختانه با وجود مسائل مختلف توانستیم فضای دانش آموزی را از ۲متر و ۷۵سانتی متر به ۳متر و ۳۱ سانتی متر برسانیم تا دانش آموزان بهتر و در محیط مناسب‌تری تحصیل کنند، اما همچنان به تقویت سرانه دانش آموزی در پاکدشت نیاز داریم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه اما خدمت کردن به مردم‌ جنگ زده را به دستور مقام معظم رهبری انجام دادیم و این فرهنگ و سفارش علمای ماست.

به نقل از مرکز رسانه آموزش و پرورش شهرستانهای تهران ، این مدرسه با اعتبارات دولتی و مشارکت کمیساریایی عالی پناهندگان سازمان ملل ساخته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha