وعده صادق برای تسکین یک درد؛ آغاز درمان قهرمان نوجوان با پیگیری رئیس جمهور

تهران - ایرنا - روند درمان «محمدطاها آرمند» نوجوان قهرمان و شجاع صفاشهری در استان فارس که طی یک حادثه آتش سوزی جان چهار نفر را نجات داده بود، با دستور رئیس جمهور و پیگیری رئیس مرکز ارتباطات مردمی این نهاد امروز سه شنبه ۹ آبان در بیمارستان فاطمه الزهرا تهران آغاز شد.

به گزارش ایرنا، محمدطاها سال ۱۳۹۹ وقتی همراه چهار کودک دیگر در یک خودرو ون بودند، در پی وقوع آتش سوزی داخل خودرو جان چهار نفر را نجات داد اما خودش از ناحیه سر، صورت و دست دچار سوختگی شد.

او و خانواده اش در طول این مدت پیگیری های زیادی برای رسیدگی به درخواست های خود داشتند که آن طور که باید تا کنون به نتیجه نرسیده بود تا اینکه در دومین سفر آیت الله رئیسی به استان فارس که ۲۰ مهر ماه امسال انجام شد، تصمیم گرفت درخواست هایش را با رئیس جمهور درمیان بگذارد و پس از پایان سخنان دکتر رئیسی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) خود را با هر مشقتی بود به تیم همراه رساند.

حضور او باعث جلب توجه رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهور شد و علی رغم اینکه تلاش خانواده اش برای دسترسی به همراهان رئیس جمهور به نتیجه نرسیده بود، با همراهی حجت الاسلام احمد صالحی مادر او نیز دعوت و در حضورش از حرکت شجاعانه این نوجوان ۱۱ ساله فداکار قدردانی شد.

وعده صادق برای تسکین یک درد؛ آغاز درمان قهرمان نوجوان با پیگیری رئیس جمهور

سفیر دانش آموز قهرمان و فداکار مرکز ارتباطات ریاست جمهوری

حالا در فاصله کمتر از یک ماه بعد از دستور رئیس جمهور برای پیگیری وضعیت درمان این قهرمان ملی، او به همراه خانواده اش به تهران دعوت شدند و اولین مرحله از درمانش زیر نظر کادری مجرب از پزشکان در یکی از تخصصی ترین مراکز درمان سوختگی با انجام مرحله اولیه لیزردرمانی آغاز شد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که از لحظه دیدار این نوجوان قهرمان و فداکار در شیراز قول پیگیری درخواست های او و خانواده اش را داده بود، امروز نیز در کنار این خانواده حاضر شد و از اختصاص عنوان «سفیر دانش آموز قهرمان و فداکار مرکز ارتباطات ریاست جمهوری» به او خبرداد.

دولت مردمی اقدام می کند و گزارش می دهد

حجت الاسلام احمد صالحی در حاشیه عیادت و پیگیری روند درمانی محمدطاها آرمند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه تلاش دولت مردمی این است که اقداماتش را بعد از انجام و عملیاتی شدن، گزارش دهد، اظهارداشت: باید تلاش کنیم به جز درد رنج و ناراحتی که این خانواده درباره مصدومیت این فرزند عزیز ایران زمین و دانش آموز فداکار دارد، رنج، غصه و ناراحتی دیگری نداشته باشند.

وی تصریح کرد: وظیفه خودم می دانستم از طرف ریاست محترم جمهور با توجه به دستوراتی که در در دومین سفر به استان فارس صادر کرده بودند، به این قهرمان صفاشهری و پدر و مادرش که برای پیگیری درمان به تهران دعوت شدند، سر بزنم.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری افزود: کادر پزشکی و پرستاران بیمارستان فاطمه الزهرا در راستای رفع مشکلاتی که این دانش آموز فداکار کشورمان داشت از امروز کار درمانی را آغاز کردند به همین منظور شخصا کنار آنها حاضر شدم تا در جریان روند درمانی محمدطاها قرار بگیرم.

حجت الاسلام صالحی با تاکید بر اینکه تلاش ما این بوده که آنچه از زخم کهنه محمدطاها و خانواده اش در گذشته باقی مانده است برطرف شود، تصریح کرد: وقتی در سفر رئیس جمهور متوجه حضور او شدیم و ماجرا را توضیح داد، احساس کردیم مدت طولانی بعد از آن فداکاری و نجات جان چهار نفر، این موضوع قدری مورد غفلت قرار گرفته است بنابراین بلافاصله زمینه های درمان او در یکی از بهترین بیمارستان های تهران که امکانات به روزی در اختیار دارد، مهیا و روند درمانی‌اش شروع شد.

وعده صادق برای تسکین یک درد؛ آغاز درمان قهرمان نوجوان با پیگیری رئیس جمهور

درخواست های خانواده محمدطاها پیگیری می شود

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: مشکلاتی که خانواده عزیز محمدطاها داشته اند تقریبا قسمت عمده آن انجام شده و موارد دیگری هم که درخواست داشتند در حال پیگیری است.

صالحی افزود: امیدواریم در کوتاه ترین زمان کادر پزشکی بتواند جریان درمان این نوجوان شجاع را تکمیل کند.

تماس تلفنی وزیر آموزش و پرورش و پیام تصویری رضا رشیدپور

وزیر آموزش و پرورش نیز که از حضور محمدطاها آرمند در تهران مطلع شده بود، در تماس تلفنی، شخصا با این دانش آموز قهرمان صحبت کرد و گفت: اگر روزی در جنگ تحمیلی، ما قهرمانانی مانند حسین فهمیده داشتیم، امروز هم دانش آموزی در قامت آن شهید داریم که جان می بخشد و شجاعانه میان آتش می رود.

رضا مراد صحرایی با جمله «رحمت بر شیرمادر و رنج پدر تو» خطاب به محمدطاها گفت: حتما شخصا به دیدار تو خواهم آمد و مسائل شما را پیگیری خواهم کرد.

محمدطاها هم در ادامه درخواستی از وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد که صحرایی نیز قول پیگیری آن را داد.

رضا رشیدپور هم که چندی پیش واکنش او به اهدای دوچرخه از سوی رئیس جمهور برای محمدطاها، حواشی را در فضای مجازی ایجاد کرده بود در پیامی تصویری برای این دانش آموز فداکار گفت: به تو که با این سن کم درس شجاعت دادی، افتخار می کنم.

رشیدپور از مجموعه اقدامات دولت و شخص رئیس جمهور برای پیگیری وضعیت این قهرمان نوجوان قدردانی کرد و گفت: «بیش باد این نقطه های روشن».

در حاشیه این دیدارها و پیگیری مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، دکتر طیب قدیمی پزشک معالج و دکتر نوراحمد لطیفی رئیس مرکز درمانی فاطمه الزهرا گزارشی از پیگیری های انجام شده و روند درمانی محمدطاها آرمند را ارائه کردند.

بر اساس اقدامات اعلام شده، محمدطاها بعد از انجام مرحله نخست درمان لیزر به شهر خود باز می گردد اما در چند نوبت دیگر به تهران برای پیگیری روند درمان می آید تا دی ماه امسال که احتمالا با نظر پزشکان کار جراحی روی صورت او انجام شود.

وعده صادق برای تسکین یک درد؛ آغاز درمان قهرمان نوجوان با پیگیری رئیس جمهور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha