سه هزار پروژه بهداشتی در دولت سیزدهم به ثمر نشست

همدان - ایرنا - معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم چهار هزار پروژه بهداشتی در سطح کشور شروع شد که از این تعداد سه هزار طرح تاکنون به ثمر نشسته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "حسین فرشیدی" روز سه‌شنبه در بازدید از مراکز بهداشتی و خدمات جامع سلامت شهرستان ملایر اظهار کرد تا دهه فجر امسال نیز یک‌هزار پروژه باقیمانده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اجرای یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع پروژه بهداشتی در دولت سیزدهم افزود: سلامت خانواده و نظام ارجاع به طور جدی توسط وزارت بهداشت و درمان در دست پیگیری و اجراست تا خدمات استاندارد از مسیر صحیح با حداقل پرداخت از جیب مردم به آنان ارائه شود.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: کارهای بزرگی در دولت مردمی سیزدهم رقم خورد و بخش سلامت ایران در سطح بین‌الملل نمود بسیار خوبی داشت.

فرشیدی با اشاره به اینکه اقدامات ارزشمندی در سه بخش بهداشت، درمان و آموزش در کل کشور و از جمله شهرستان ملایر انجام شده است، ادامه داد: رشته‌های مختلف تخصصی در مراکز درمانی این شهرستان فعالیت دارند و در این بازدید در چند مرکز کارهای استثنایی صورت گرفته است.

وی درباره مرکز درمانی شهر ازندریان عنوان کرد: در این شهر یک مرکز درمانی خاصی توسط خیرین ایجاد شده که به نام "مرکز شبانه‌روزی سلامت منتخب ازندریان" تغییر نام یافت و حمایت می‌کنیم تا با هماهنگی دانشگاه مجوز این درمانگاه صادر شود که می‌تواند خدمات خوبی ارائه دهد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در بازدید از ۲ مرکز بهداشتی این شهرستان شاهد حضور پزشکان و ارائه خدمات پزشکی به مردم بودیم.

سه هزار پروژه بهداشتی در دولت سیزدهم به ثمر نشست

فرشیدی بیان کرد: همدان یکی از استان‌های پیشرو در اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع است و امیدواریم با انتقال مفاهیم اجرای برنامه سلامت خانواده، مردم حامی این برنامه باشند.

به گفته وی؛ مردم با حضور مستمر خود در مراکزی که دولت برای اجرای پروژه سلامت خانواده و نظام ارجاع در نظر گرفته، می‌توانیم کنترل بیماری‌های واگیردار و غیرواگیر، کاهش عوامل خطرآفرین و بیماران حوزه ناباروری در بحث جوانی جمعیت را به نحو مطلوبی اجرایی کنیم.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره بیمارستان خیّرساز گوراب نیز اظهار کرد: نیاز است کارشناسان مرتبط ما و دانشگاه علوم پزشکی استان و دیگر سازمان‌ها با هم برنامه‌ای طراحی کرده و بهترین نحوه استفاده از این بیمارستان بررسی شود.

فرشیدی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و درمان با نگاه مثبت بیمارستان خیّرساز گوراب را پیگیری می‌کند تا هم نیت خیّر برآورده شود و هم به مطالبه مهم مردم ملایر پاسخ داده شود.

وی گفت: هر جایی که اقدام درمانی یا مراکز ارائه خدمات دایر می‌شود، به خصوص آنجا که خیرین پای کار هستند، اهمیت این مراکز برای دولت بیشتر است و با دید سلامت‌محور وارد می‌شود.

برنامه وزارت بهداشت راه‌اندازی بیمارستان گوراب است

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه برنامه‌های مهمی برای بیمارستان گوراب دیده شده و هموار کردن این برنامه‌ها را در دستور کار داریم، افزود: تا جایی که امکان دارد رشته‌های خاص پزشکی در این بیمارستان مستقر شده و به مردم خدمات ارائه دهد.

فرشیدی، کمک به تعمیر و تجهیز برخی خانه‌های بهداشت ملایر از دیگر مصوبات این بازدید عنوان و بیان کرد: آموزش بهداشت رکن اساسی مردمی‌سازی به عنوان یکی از ویژگی‌های دولت سیزدهم است و باید سواد سلامت جامعه را افزایش دهیم.

وی سلامت خانواده و نظام ارجاع را یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: اجرای درست این اولویت مهم، موجب ارتقاء مراکز سلامت و خانه‌های بهداشت خواهد شد و در همه کشور باید خدمات استاندارد به مردم ارائه شود.

معاون وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: امروز شاهد رخ دان یک فاجعه انسانی از سوی رژیم صهیونیستی در جهان هستیم و حرکتی آغاز شده تا کسانی‌که شکل و شمایل خود را زیبا و اسلام‌هراسی را تبلیغ می‌کردند با دست خودشان موجب بیداری وجدان‌ها شده‌اند.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر در ۷۵ کیلومتری همدان واقع شده و دارای سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و تامین اجتناعی دکتر غرضی است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز سه‌شنبه با حضور فرماندار ویژه ملایر، نماینده مردم ملایر در مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از مراکز بهداشتی و درمانی شبانه‌روزی ازندریان، جوکار، سامن و شهر زنگنه بازدید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha