افزایش اعتراض‌ها به نفرت‌پراکنی وزیر انگلیسی علیه حامیان فلسطین

لندن – ایرنا – اظهارات «سوئلا برآورمن» وزیر کشور انگلیس درباره نفرت‌انگیز خواندن تظاهرات پرشمار حامیان فلسطین با واکنش‌های فزاینده و تندی از سوی برخی مقام‌های سیاسی، نهادهای اسلامی و فعالان حقوق بشری در این کشور مواجه شده است.

به گزارش ایرنا، کریس برایانت معاون وزیر فرهنگ دولت در سایه انگلیس امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با شبکه رادیویی بی‌بی‌سی۴ سخنان خانم برآورمن را زشت و زننده توصیف کرد و اظهار داشت که بیان چنین جملاتی از سوی مقام سیاسی مناسب نیست. وی هشدار داد که این اظهارات باعث ایجاد نفاق در جامعه شده و کار پلیس را دشوار می‌کند.

شورای مسلمانان بریتانیا هم که نزدیک به ۵۰۰ مسجد و مرکز اسلامی را تحت پوشش دارد، با صدور بیانیه‌ای اسلام‌ستیزی در حزب حاکم محافظه‌کار را محکوم و تصریح کرد: «در این مواقع بحرانی، ما خواهان رهبری مسئولانه هستیم. در این شرایط باید متحد شویم و زمینه های مشترک پیدا کنیم. اما سیاستمداران و بخش‌هایی از رسانه‌های ما به اسلام‌هراسی دامن می‌زنند.»

همچنین الیستر کارمیشل سخنگوی حزب لیبرال دموکرات اظهار داشت: «دولت باید در این زمان بسیار ناراحت کننده تلاش کند تا جوامع را گرد هم آورد» وی تصریح کرد: «بیان این درشت‌گویی‌ها توسط وزیر کشور ناامیدکننده است.»

وزیر کشور انگلیس دیشب در اظهاراتی که نشان‌دهنده عمق عصبانیت و استیصال دولت لندن از افزایش تحرکات ضد صهیونیستی در این کشور است، تظاهرات حامیان فلسطین را راهپیمایی نفرت توصیف کرد.

برآورمن در گفت‌ وگو با شبکه خبری اسکای، گفت: «در روزهای آخر هفته گذشته ده‌ها هزار نفر را در خیابان‌ها دیده‌ایم که خواستار محو (رژیم) اسرائیل از روی نقشه زمین بودند. به نظر من تنها یک راه برای توصیف این راهپیمایی‌ها وجود دارد: آنها راهپیمایی‌های نفرت هستند.»

حامیان فلسطین طی سه هفته گذشته به رغم محدودیت‌های شدیدی که برآورمن علیه تجمعات ضد صهیونیستی در انگلیس وضع کرده است، چندین تظاهرات اعتراضی در شهرهای مختلف انگلیس برگزار کرده‌اند.

شنبه گذشته طبق آمارها افزون بر ۵۰۰ هزار نفر از حامیان فلسطین در خیابان‌های لندن سرازیر شده و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند. شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی شعارهایی را در حمایت از آتش‌بس فوری در غزه، ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه و آزادی کامل فلسطین سردادند.

حامیان فلسطین تاکید دارند که تا پایان محاصره غزه و توقف درگیری‌ها به تظاهرات خود ادامه می‌دهند. طبق برنامه اعلام شده، شنبه آتی نیز تظاهرات دیگری در لندن برنامه ریزی شده که انتظار می‌رود با مشارکت بالای حامیان فلسطین برگزار شود.

دولت انگلیس با چشم‌پوشی از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، مخالف برقراری آتش‌بس در این منطقه است و چنین طرحی را به نفع گروه‌های مقاومت فلسطینی می‌داند. مقام‌های لندن همسو با کاخ سفید و اتحادیه اروپا از طرح توقف موقت درگیری‌ها در غزه برای خروج اتباع خارجی و انتقال اقلام بشردوستانه حمایت می‌کند.

این درحالیست که مجمع عمومی سازمان ملل متحد جمعه شب، پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی در مورد درگیری‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی را تصویب کرد و خواستار آتش‌بس بشردوستانه کامل و توقف خصومت‌ها در غزه شد.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون افزون بر هشت هزار و ۳۰۰ نفر بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه شهید شده‌اند که ۷۰ در صد از آن‌ها زنان و کودکان بوده‌اند. شمار زخمی‌ها نیز بیش از ۲۰ هزار نفر و تعداد مفقودی‌ها ۲ هزار نفر اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha