کتاب «ده غلط مشهور درباره اسرائیل» در جوانرود معرفی و تحلیل شد

کرمانشاه- ایرنا- «نشست غلط زیادی صهیونیستی» در ادامه سلسله نشست‌های تریبون تبیین اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، سه‌شنبه شب با حضور اقشار مختلف مردم سه‌شنبه شب در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی محمد رسول الله شهرستان جوانرود برگزار شد.

به گزارش ایرنا؛ جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جوانرود در این آئین به برگزاری این برنامه مؤثر در شرایط فعلی غزه اشاره کرد و گفت: جنایات علیه کودکان و زنان و مردم غزه را محکوم و برای نابودی اسرائیل دعا می‌کنیم.

سرهنگ «مربوط فرزد» افزود: ۱۳ آبان پیش رو است و این روز نماد مبارزه ملت ایران با زیاده خواهی های آمریکا است و باید با تمام توان در صحنه حضور پیدا کنیم.

کارشناس مسئول کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه نیز در این نشست، کتاب «ده غلط مشهور درباره اسرائیل» نوشته ایلان پاپه (مورخ اسرائیلی) را معرفی کرد و گفت: در سال‌های گذشته مورخان زیادی در سراسر جهان و مخصوصاً جهان اسلام به نقد ادعاهای دروغین اسرائیلی‌ها برای حضور در سرزمین‌های اشغالی پرداخته‌اند.

کتاب «ده غلط مشهور درباره اسرائیل» در جوانرود معرفی و تحلیل شد

«ونوس قادری» افزود: در این میان نظرات مورخانی که از دل اسرائیل و یهود برخاسته‌اند،‌ حائز اهمیت است. ایلان پاپه یکی از این مورخان است که نظراتش در سال‌های اخیر سرو وصدای زیادی به پا کرده است.

قادری گفت: افسانه اولی که در کتاب نقد می شود این است که فلسطین را سرزمینی خالی ، بایر و شبه کویر به تصویر کشیده است صهیونیستها وارد آن شده اند و آنرا آباد کرده اند ! استدلال مقابل این افسانه این است که تصویری از یک جامعه بسیار قدیمی و پر رونق را به تصویر می کشد که در یک روند پر شتاب مدرن سازی و ملت سازی بعد از فرو پاشی عثمانی قرار داشت.

وی افزود: پاپه می گوید داده های تاریخی بر اساس اسناد نشان می دهد که فلسطین سرزمینی با کنش و واکنش اجتماعی و فرهنگی بوده است و مدتها قبل از ورود جنبش صهیونیسم توسعه را آغاز کرده بود و نیز فلسطین یکی از مناطق سر سبز بلاد شام و مشرق زمین بوده است.

کارشناس کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه ادامه داد: افسانه دیگری که در این کتاب رد می شود این است که یهودیها مردمی بی سرزمین بودند در حالی که جهان مسیحیت برای حفظ منافع خودش و در لحظه‌ای خاص از تاریخ جدید، از این ایده که یهودی‌ها یک ملت هستند و باید روزی به سرزمین مقدس بازگردند حمایت کرد.

قادری ادامه داد: افسانه های دیگری در این کتاب رد می شوند مانند اینکه: «صهیونیسم همان یهودیت است، «صهیونیسم استعمارگری نیست »، «فلسطینی ها داوطلبانه وطنشان را ترک کردند»، «جنگ ۱۹۶۷تنها گزینه و یک انتخاب اجباری بود»، «اسرائیل تنها دموکراسی خاورمیانه است»، «تنها راه حل پیش رو تشکیل دو کشور مستقل است » و نیز «افسانه هایی درباره توافق اسلو و غزه».

قادری افزود: تمام اینها غلطهایی مشهور هستند که توسط یک مورخ از خود اسرائیل رد می شود.

در ادامه این نشست، یزدان بهرامی‌نیا معاون اداری و مالی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در خصوص «موقعیت جغرافیایی تنش ها میان اسرائیل و فلسطین و تاریخچه غصب فلسطین» نکاتی را بیان کرد.

کتاب «ده غلط مشهور درباره اسرائیل» در جوانرود معرفی و تحلیل شد

در پایان سوالاتی از محتوای کتاب و سخنرانی های انجام شده، مطرح شد و حاضرین به آن پاسخ دادند و به پاسخ های صحیح جوایزی اهدا شد.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha