میزان صادرات کالا در کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

یاسوج- ایرنا- مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان صادرات کالاهای مختلف از این استان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هم از لحاظ حجم و هم از نظر ارزش افزایش یافته است.

عبدالکریم بیاتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال میزان کالاهای صاداراتی از نظر وزنی حدود پنج برابر و ارزش دلاری چهار و نیم برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: امسال بیش از ۱۵۳ هزار و ۳۲۸ تن کالای غیرنفتی از گمرک کهگیلویه و بویراحمد و از طریق مرزهای زمینی و آبی به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شده است.

مدیرکل گمرک کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این بازه زمانی ارزش صادرات انجام‌شده از گمرکات استان چهار میلیون و ۶۱۹ هزار و ۳۴۳ دلار بوده است.

بیاتی ادامه داد: کلینکر، آرایشی بهداشتی، عصاره و پودر شیرین بیان، موکت، عصاره های گیاهان دارویی از مهمترین اقلام صادراتی استان به کشورهای عراق، آفریقای جنوبی، کویت، افغانستان، جمهوری آذربایجان، امارات و آلمان بوده است.

وی عنوان کرد: بیشترین حجم صادرات کالا به عراق از واحدهای گمرکی بوشهر، آذربایجان غربی و خراسان جنوبی انجام شده است.

از ۱۶ دی ماه ۱۴۰۱ پس از چهار سال انتظار صادرات سیمان مارگون این استان از گمرک منطقه آغاز شد در حالی که پیشتر از گمرک بوشهر انجام می شد.

سال گذشته ۸۶ هزار و ۵۸۵ تن انواع کالا از استان صادر شد که ارزش این مقدار کالا ،سه میلیون و ۹۹۳ هزار و ۷۶۹ دلار بوده است.

مجوز واردات محصولات از طریق گمرک استان پس از ۱۷ سال انتظار صادر شده است.گمرک کهگیلویه و بویراحمد برای انجام تشریفات صادرات کالاهای شرکت های تولیدی استان آمادگی شبانه روزی دارد.

با وجود تحریم های بی رحمانه آمریکا، شیب نمودار صادرات در کهگیلویه و بویراحمد به سمت افزایش است و این مهم نوید بخش اشتغال زایی، کاهش تورم و رشد تولید خواهد بود.

استان ۷۲۶هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد یک درصد از جمعیت و مساحت کشور را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha