بایدن به شدت نامحبوب/ ترامپ مهمترین گزینه رای‌دهندگان جمهوریخواه

تهران- ایرنا- نتایج نظرسنجی مشترک شبکه خبری سی‌ان‌ان و موسسه اس‌اس‌آراس (SSRS) حاکی است که «جو بایدن» رئیس جمهوری کنونی آمریکا به شدت نامحبوب و «دونالد ترامپ» رئیس دولت قبلی ایالات متحده با وجود تمام فشارهای داخلی برای بیرون راندن وی از کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، نخستین گزینه از سوی رای‌دهندگان جمهوریخواه است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، نتایج این تحقیق نشان می دهد که بایدن با ۶۴ درصد فقدان محبوبیت از سوی پرسش شوندگان آمریکایی در این نظرسنجی مواجه است.

بنابراین گزارش، تنها ۳۳ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی مشترک شبکه خبری سی‌ان‌ان و موسسه اس‌اس‌آراس (SSRS) عملکرد رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده را تایید می کنند.

بایدن به شدت نامحبوب/ ترامپ مهمترین گزینه رای‌دهندگان جمهوریخواه

با این حال ترامپ که تنها رئیس جمهوری تاریخ آمریکا است که ۲ دادگاه استیضاح درکارنامه دارد و تاکنون در دستکم چهار دادگاه با بیش از ۹۰ فقره اتهام مواجه شده، در این نظرسنجی با اختلاف چشم گیری از سایر هم حزبی های خود، پیشتاز نامزدی این حزب برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، پرسش شوندگان در پاسخ به این سوال که چنانچه هم اکنون انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه برگزار شود به چه فردی رای خواهید داد؟ ترامپ را گزینه اصلی خود اعلام کردند و وی با کسب ۶۶ درصد آرا، در صدر سایر رقبای هم حزبی خود قرار گرفت.

بنابر نتایج این نظرسنجی، نیکی هیلی نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل تنها ۴۱ درصد و ران دسانتیس فرماندار جمهوریخواه ایالت فلوریدا نیز ۳۵ درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

نظرسنجی مشترک شبکه خبری سی‌ان‌ان و موسسه اس‌اس‌آراس (SSRS) از یکهزار و ۱۴۰ نفر شهروند آمریکایی بین ۱۸ تا ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳ (برابر با ۲۶ مهر تا سوم آبان ۱۴۰۲) با خطای ۳.۹ درصد به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha