معاون دادستان کل کشور: زیرساخت کمپ معتادان متجاهر کرمان نیاز به اصلاح دارد

کرمان - ایرنا - معاون قضایی دادستان کل کشور با بیان اینکه کمپ ساماندهی معتادان متجاهر کرمان نیاز به اصلاح زیرساخت دارد، برای تأمین اعتبار و رفع مشکلات این محل در حوزه تعمیر ساختمان، اصلاح زیرساخت، ایجاد مرکز غربالگری و افزایش امکانات قول مساعد داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان، علی جمادی در جریان بازدید از این کمپ افزود: تامین اعتبار و حل مشکلات در هماهنگی با رییس قوه قضاییه و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر انجام می شود.

وی بیان کرد: در مقایسه با وضعیت کمپ در تابستان که از آن بازدید داشتیم، اقدامات خوبی برای تأمین حداقل امکانات مورد لزوم و امکانات بهداشتی و رفاهی انجام شده است.

جمادی اظهار داشت: اما این کمپ از نظر زیر ساخت نیاز به اصلاح دارد و با توجه به وسعت استان کرمان و تعداد بالای پذیرش این مرکز، توسعه آن ضروری است.

معاون قضایی دادستان کل کشور از مسئولان بهزیستی استان کرمان درخواست کرد فضای فیزیکی مجزایی برای ساماندهی و درمان معتادان متجاهر زن ایجاد و در خصوص ساماندهی زنان متجاهر نیز در اسرع وقت اقدام شود.

جمادی راه اندازی مکان نگهداری و بازپروری زنان متجاهر و جمع آوری آنان را در کاهش وقوع برخی جرائم از جمله سرقت‌های خرد بسیار موثر دانست و عنوان کرد: لازم است تمامی دستگاه ها در بهبود وضعیت این مرکز و مراقبت بعد از خروج این افراد با دستگاه قضایی همکاری کنند.

مدیرکل بهزیستی کرمان نیز با بیان اینکه کمپ ساماندهی معتادان متجاهر (ماده ۱۶) به چهار مرکز در استان رسیده گفت: با توجه به تکمیل نشدن چرخه درمان و کمبود حمایت‌های پس از ترخیص مددجو از اینگونه مراکز، تعداد قابل توجهی از این افراد پس از مدتی به روال قبلی زندگی خود برمی‌گردند.

صبح امروز همزمان با سفر رییس قوه قضاییه به استان کرمان معاون قضایی دادستان کل کشور به همراه معاون حقوق عامه دادستانی مرکز استان کرمان و سایر مسئولان قضایی و اجرایی از مرکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر استان کرمان بازدید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha