۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85278267
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه محصولات دامی و کشاورزی در سلطانیه برپا شد

زنجان - ایرنا - فرماندار سلطانیه گفت: با برنامه ریزی انجام گرفته، نمایشگاه محصولات زراعی، دامی و باغی به مدت سه روز در سالن ۹ دی سپاه ناحیه شهرستان برپا شد.

محمدرضا براتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت کنندگان در این رویداد با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان نیز آشنا می‌شوند.

وی اضافه کرد: این جشنواره با هدف رونق اقتصاد بومی و محلی، اشتغال‌زایی با رویکرد استفاده از ظرفیت‌های بوم‌گردی و معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی منطقه برگزار شده است.

این مسوول، هدف از اجرای این رویداد را عرضه و نمایش محصولات باغی، زراعی و دامی بدون واسطه، نشست سرمایه‌گذاران، خبرگان کشاورزی، شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشجویان و فعالان حوزه کشاورزی و در نهایت آموزش و نمایش ادوات کشاورزی اعلام کرد.

وی خاطر نشان کرد: توسعه گردشگری کشاورزی در مناطق دارای پتانسیل لازم نیز از اهداف این رویداد فرهنگی، گردشگری و اقتصادی است که موجب تقویت نواحی روستایی شهرستان خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلطانیه نیز در این باره اظهار داشت: این رویداد به منظور عرضه و نمایش محصولات کشاورزی، زراعی و دامی ارگانیک و متنوع در حال برگزاری است.

هادی یاسر، آموزش و نمایش ادوات کشاورزی را از جمله اقدامات در این رویداد تولیدی برشمرد و گفت: در حاشیه برگزاری این نمایشگاه به دلیل وجود ظرفیت گردشگری در شهرستان سلطانیه و همینطور روستاهای گردشگری و بومگردی شهرستان امکان ثبت نام برای بازدید رایگان از این مکان های گردشگری نیز وجود دارد.

یاسر با اشاره به اینکه رویداد و همایش تولید محصولات زراعی، باغی و دامی شهرستان سلطانیه با هدف عرضه محصولات برگزار شده است، اضافه کرد: حضور در فضای روستایی به لحاظ روانشناختی و جامعه شناختی برای افراد نیز حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: اولویت اصلی برای برگزاری این همایش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستانهای استان از جمله سلطانیه بوده است.

نمایشگاه محصولات زراعی، دامی و باغی شهرستان سلطانیه تا ۱۲ آبان برای بازدید عموم دایر است.

سلطانیه با زنجان ۳۴ کیلومتر فاصله دارد و در دوره ایلخانان مغول احداث شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha