سامانه‌ای برای تسهیل انتشار آثار نویسندگان راه‌اندازی می‌شود

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه سامانه‌ای برای تسهیل انتشار آثار راه‌اندازی خواهد شد، توضیح داد: در نتیجه فعالیت این سامانه صاحبان اثر ملزم نیستند مسیرهای مشخص را برای انتشار آثار خود طی کنند، بلکه قواعد و مسیرهایی اعلام خواهد شد تا هر کسی که کتابی می‌نویسد بتواند اثرش را منتشر کند.

یاسر احمدوند در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب ایرنا، با اشاره به مشکلاتی که ممکن است تولیدکنندگان در شهرستان‌ها و روستا برای عرضه داشته باشند، گفت: ممکن است تولیدکنندگان در شهرستان‌ها و روستاها برای چاپ، توزیع، رونمایی و معرفی اثر خود مشکل داشته باشند، با توجه به اینکه حجم تولید در کشور بالا است و بیش از ۱۰۰ هزار عنوان کتاب در سال تولید می‌شود، طبیعی است که در چنین شرایطی مراکز پخش و فروش گزینش کنند، یعنی به عناوینی که از فروش آن‌ها مطمئن باشند، اولویت دهند.

بعد از راه‌اندازی این سامانه لزوما ضرورت ندارد چاپخانه و ناشر در آن شهر یا روستای نویسنده حضور داشته باشند تا نویسنده بتواند اثرش را چاپ و منتشر کند

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اقدامات این وزارتخانه برای تسهیل توزیع کتاب، توضیح داد: افرادی که گمنام باشند یا بخواهند کتاب اول خود را منتشر کنند، دشوارتر به بازار و ویترین‌های کتاب راه پیدا می‌کنند. امیدوارم بخشی از این مشکلات با راه‌اندازی سامانه «بازار کتاب» حل شود. همچنین در آینده تلاش می‌کنیم زمینه انتشار آثار را به شکل حداکثری برای نویسندگان به شکل الکترونیک و سامانه‌ای فراهم کنیم.

او درباره سامانه‌ای که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تسهیل انتشار آثار راه‌اندازی خواهد کرد، توضیح داد: در نتیجه فعالیت این سامانه صاحبان اثر ملزم نیستند مسیرهای مشخص را برای انتشار آثار خود طی کنند، بلکه قواعد و مسیرهایی اعلام خواهد شد تا هر کسی که کتابی می‌نویسد بتواند اثرش را منتشر کند.

به گفته احمدوند، بعد از راه‌اندازی این سامانه لزوما ضرورت ندارد چاپخانه و ناشر در آن شهر یا روستای نویسنده حضور داشته باشند تا نویسنده بتواند اثرش را چاپ و منتشر کند.

قیمت جهانی کاغذ افزایش یافته است؛ تلاش ما این است که نوسان قیمت کاغذ در بازار کم باشد

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور و فعالیت ناشران حرفه‌ای بزرگ در این سامانه، بیان کرد: در نتیجه حضور ناشران حرفه‌ای این سامانه، آن‌ها با آثار نویسندگان آشنا خواهند شد و امکان انتخاب و انتشار آثار مهیا می‌شود.

او با اشاره به اینکه این سامانه زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت خواهد کرد، ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این سامانه را راه‌اندازی خواهد کرد تا در ادامه بتواند مستقل شود، ادامه فعالیت با واسطه‌گری انجام و جزئیات این روند بعد از تکمیل اعلام خواهد شد.

سامانه‌ای برای تسهیل انتشار آثار نویسندگان راه‌اندازی می‌شود
یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بازار کاغذ شرایط خوبی دارد

احمدوند درباره روند تولید کاغذ در ایران اعلام کرد: در این روزها تولید کاغذ توسط کارخانه دیبای شوشتر در خوزستان و مازندران انجام می‌شود و در اختیار ناشران قرار می‌گیرد. بخشی از کاغذهای خارجی که وارد شده بود در حال توزیع است، بازار کاغذ شرایط خوبی دارد. قیمت جهانی کاغذ افزایش یافته است و مقداری روی قیمت کاغذ داخلی اثر می‌گذارد. تلاش ما این است که نوسان قیمت کاغذ در بازار کم باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha