۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85278493
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مروری بر قیمت اتصالات پلی اتیلن

۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷
کد خبر: 85278493
مروری بر قیمت اتصالات پلی اتیلن
قیمت اتصالات پلی اتیلن

مطلع‌بودن از قیمت اتصالات پلی اتیلن، از فاکتورهای خرید درست و آگاهانه محصولات پلی اتیلنی به شمار می رود. در این مقاله با قیمت اتصالات پلی اتیلن آشنا می شوید.

بدون شک، یکی از فاکتورهای خرید درست و آگاهانه محصولات پلی اتیلنی، مطلع‌بودن از قیمت اتصالات پلی اتیلن است. همان‌طور که می‌دانیم، فاکتور قیمت، به عوامل گوناگونی بستگی دارد و مجموعه این عوامل، تعیین‌کننده قیمت هر نوع اتصال خواهد بود.

انواع اتصالات پلی اتیلن که می‌خواهیم درباره جزئیات عوامل تأثیرگذار بر قیمت آن‌ها، اطلاعاتی کسب کنیم، عبارتند از: اتصالات پلی اتیلن دست ساز (مایتری)، اتصالات پلی اتیلن برنچی، اتصالات پلی اتیلن تزریقی، اتصالات پلی اتیلن الکتروفیوژن و اتصالات پلی اتیلن پیچی.

قیمت اتصالات پلی اتیلن تزریقی

برای تعیین قیمت اتصالات پلی اتیلن تزریقی، باید آیتم‌های زیادی را در نظر گرفت، چون تک‌تک آن‌ها می‌تواند در لیست قیمت ارائه‌شده تولیدکننده‌ها، تأثیرگذار باشد.

اولین گزینه، قالب‌های فولادی مورد نیاز برای تولید این اتصالات است. همان‌طور که می‌دانیم، هر نوع اتصال، با توجه به سایز و فشار کاری که دارد، باید قالب مخصوص به خودش را داشته باشد. حتماً مطلع هستید که این قالب‌های فولادی، اصلاً ارزان نیستند و تهیه‌کردن آن‌ها برای تک تک اتصالات موجود در لیست محصولات تزریقی کارخانه، بسیار هزینه‌بر است.

علاوه‌بر هزینه‌های بالای قالب‌های فولادی، دستگاه‌های تزریق پلاستیک هم، گران‌قیمت هستند و چون باید آن‌ها را از کشورهای خارجی وارد کرد، هزینه‌های هنگفتی را به شرکت تحمیل می‌کنند.

آیتم بعدی، خرید مواد اولیه پلی اتیلن سنگین HDPE100 مورد نیاز برای استفاده در خط تولید است. لازم است بدانید که خرید این مواد، از طریق بازار بورس انجام شده و با توجه به نوسانات قیمتی که در این بازار وجود دارد، شاید به جرأت بتوان گفت که، نرخ خرید مواد اولیه، هر هفته تغییر می‌کند.

در کنار همه این‌ها، از آنجا که فرآیند تولید اتصالات پلی اتیلن تزریقی بسیار پیچیده است، تولیدکننده‌ها، ملزم به استخدام یک اپراتور حاذق و متبحر هستند؛ در غیر این صورت، باید هر روز با ضایعات زیادی در خط تولید مواجه شوند.

با بررسی آیتم‌های مختلف متوجه می‌شویم که تولید اتصالات پلی اتیلن تزریقی، هم بسیار مشکل است و هم پرهزینه. اما از آنجا که می‌توان آن‌ها را در تیراژ بالا تولید کرده و همچنین، سایزشان در مقایسه با اتصالات پلی اتیلن دست ساز مشابه‌شان کوچکتر است و قیمت تمام‌شده آن‌ها را پایین می‌آورد؛ در نهایت، قیمت اتصالات پلی اتیلن تزریقی، بسیار مناسب بوده و یک خرید مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود.

مروری بر قیمت اتصالات پلی اتیلن
قیمت اتصالات پلی اتیلن تزریقی

قیمت اتصالات پلی اتیلن دست ساز (مایتری) و اتصالات پلی اتیلن برنچی

با توجه به اینکه، این اتصالات با استفاده از لوله پلی اتیلن ساخته می شوند، پس قیمت اتصالات پلی اتیلن دست ساز (مایتری) و برنچی، وابسته به قیمت لوله پلی اتیلن خواهد بود.

از آنجا که لوله پلی اتیلن هم، با استفاده از مواد اولیه پلی اتیلن سنگین HDPE100، (که از بازار بورس خریداری شده و قیمت آن به شدت نوسان دارد)، تولید می‌شود؛ در نهایت، قیمت اتصالات پلی اتیلن دست ساز و برنچی هم، تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

از طرف دیگر، دستگاه‌های به کاررفته برای فرآیند جوشکاری، باید همگی مجهز و کالیبره باشند تا بتوان عملیات جوشکاری را به بهترین شکل ممکن انجام داد. همین موضوع هم هزینه‌های خاص خودش را برای شرکت، در پی خواهد داشت.

همچنین، فردی که قرار است جوشکاری لوله‌ها را انجام دهد، باید بسیار باتجربه و ماهر باشد تا بتواند یک جوش تمیز و بدون نقص، تحویل دهد. برای استخدام جوشکار با چنین ویژگی‌هایی، باید هزینه کرد.

پس متوجه شدیم که روند تولید اتصالات پلی اتیلن دست ساز و برنچی اصلاً کم هزینه نیست و به خاطر کیفیتی که این اتصالات دارند، بعد از اتصالات الکتروفیوژن، بالاترین قیمت اتصالات پلی اتیلن را به خود اختصاص داده‌اند.

البته لازم است بدانید که قیمت اتصالات پلی اتیلن برنچی، به مراتب از اتصالات پلی اتیلن دست ساز بهتر بوده و در عین حال، پارامترهای مثبت بیشتری را ارائه می‌دهند.

مروری بر قیمت اتصالات پلی اتیلن
قیمت اتصالات پلی اتیلن دست ساز (مایتری) و اتصالات پلی اتیلن برنچی

قیمت اتصالات پلی اتیلن پیچی

اتصالات پلی اتیلن پیچی، تا سایز 125 میلیمتر تولید شده و فعلاً امکان تولید سایزهای بالاتر، در ایران وجود ندارد. همین محدود بودن سایز، یکی از عواملی است که سبب گران‌قیمت شدن این اتصالات می‌شود.

همان‌طور که می‌دانیم، اتصالات پیچی هم، مانند اتصالات تزریقی، با استفاده از قالب‌های فولادی ازپیش‌ساخته و دستگاه تزریق پلاستیک تولید می‌شوند. با این تفاوت که درصد زیادی از مواد اولیه آن‌ها، پلی پروپیلن بوده و در کنار آن، از پلی اتیلن و پلی استایرن هم بهره گرفته می‌شود.

از آنجا که قیمت پلی پروپیلن در بازار بورس، از پلی اتیلن بالاتر است، همین عامل هم موجب بالارفتن قیمت اتصالات پلی اتیلن پیچی می‌شود.

با در نظر گرفتن همه این آیتم‌ها، می‌بینیم که قیمت اتصالات پیچی، برخلاف سایزهای کوچکی که دارند، اصلاً پایین نیست.

قیمت اتصالات پلی اتیلن الکتروفیوژن

شاید به جرأت بتوان گفت که بالاترین قیمت اتصالات پلی اتیلن، به اتصالات الکتروفیوژن تعلق می‌گیرد. دلیل این مسئله این است که، اولاً برای تولید آن‌ها باید از قالب‌های فولادی، دستگاه تزریق پلاستیک و مواد اولیه پلی اتیلن سنگین HDPE100 استفاده کرد.

ثانیاً، فرآیند تولید اتصالات الکتروفیوژن، به مراتب از تولید اتصالات تزریقی سخت‌تر است و باید یک مرحله هم برای جایگذاری المنت‌ها در داخل اتصال، در نظر گرفت.

از طرفی، این اتصالات باید حتماً تأییدیه IGS را دریافت کنند. همچنین، برای تولید این اتصالات، محدودیت سایز وجود دارد و در بهترین شرایطی که به وجود آمده، اتصالات الکتروفیوژن را نهایتاً تا سایز 630 میلیمتر، می‌توان تولید کرد.

با تمامی این تفاسیر، اتصالات الکتروفیوژن، باید هم گران‌قیمت‌ترین اتصالات پلی اتیلن باشند.

کلام آخر

با توجه به تنوعی که در انواع اتصالات پلی اتیلن وجود دارد، مصرف‌کنندگان عزیز می‌توانند برای استعلام قیمت اتصالات پلی اتیلن مختلف، از طریق شماره 021-22378764، با کارشناسان شرکت آبان بسپار پارسیان، تماس بگیرند.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha