آمادگی نیروها و کارکنان مدیریت بحران استان یزد به صورت ماهانه کنترل می‌شود

یزد - ایرنا - مدیرکل بحران استانداری یزد گفت: با توجه به ملاحظات فصل پاییز و زمستان، نظارت بر آمادگی نیروها و کارکنان مدیریت بحران به صورت ماهانه در دستور کار قرار دارد.

"محمد علی ملک زاده " روز پنجشنبه در حاشیه مانور ارتقاء آمادگی دبیران مدیریت بحران استان یزد در ابرکوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مانور آموزش، تمرین، آشنایی و استفاده از تجهیزات و امکانات مرتبط با وقوع سیلاب، با همکاری جمعیت هلال احمر به شرکت کنندگان آموزش داده شد.
وی ادامه داد: همچنین برای استفاده از ظرفیت‌های مختلف مردمی در هنگام بحران مانند سیل برنامه ریزی لازم برای آموزش عمومی در دستور کار قرار دارد و مدیران بحران شهرستان‌ها باید این آموزش ها را به بخشداران، دهیاران و مدیران دستگاه‌ها منتقل تا بیشتر به وظایف خود آشنا شوند.
ملک زاده اضافه کرد: مهمترین نکته در اجرای مانور مدیریت بحران ساماندهی، تجهیز، فراخوان، گزارش دهی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی، گروه‌های جهادی و تیم‌های هلال احمر برای مقابله با پدیده سیلاب در کوتاه‌ترین زمان است.
مدیرکل بحران استانداری یزد خاطر نشان کرد: در این مانور تیم هایی از مدیریت بحران ، محیط زیست استان و شهرستان، فرمانداری، آتش نشانی، جمعیت هلال احمر، بخشداری ، شهرداری، گروه های مردم نهاد شهرستان ابرکوه مشارکت داشتند.

مرکز شهرستان ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha