تعلق به خانواده در برخی زنان جامعه کاهش یافته است

جیرفت- ایرنا- مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تعلق به خانواده در برخی از زنان کاهش یافته است گفت: در حوزه هویتی زنان دچار چالش شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عاطفه خادمی روز پنجشنبه در همایش زن، زندگی، آگاهی در جیرفت افزود: از جمله عوامل وقوع این چالش سیطره رسانه و دوری از کتاب است که موجب شده همه ورودی های شناختی از سوی رسانه باشد.

وی اضافه کرد: در میان رسانه بیشترین گستره را در فضای مجازی می بینیم که ورودی های مختلفی دارد و فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد جمعیت این وزارتخانه با اشاره به اینکه ارتقای حوزه معرفتی باید مورد توجه باشد گفت: الگوی سوم انقلاب اسلامی زنی عفیف، محجبه و شریف است که در متن و مرکز تحولات قرار دارد.

وی با اشاره به فردگرایی دنیای لیبرال غربی اظهارداشت: غرب به دنبال رساندن زنان ایرانی به این نقطه است که زن به خودش تمرکز کند و فرزند، همسر و خانواده را کنار بگذارد.

خادمی افزود: در لیبراسیم فرد اصالت است اما اسلام اصالت را به خانواده می‌دهد و این بنیان نظری است که با عالم تقابل می کند.
وی یادآور شد: جنبش تعهد به خانواده توانایی این را دارد در کرسی های دانشگاهی دنیا در مورد آن بحث شود و رییس جمهور هم در سازمان ملل آن را به خوبی مطرح کرد.

مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به جنایاتی که در غزه رخ می دهد بیان کرد: تک تک ما در مهمترین لحظه‌های تاریخی قرار گرفته‌ایم و امنیتی که به برکت جمهوری اسلامی بر کشور سایه انداخته موجب نشود ما را از فضایی که زیست می کنیم غافل کند.

وی با اشاره به اینکه زن در اجتماع و خانه باید آرامش ایجاد کند یادآور شد: بزرگترین کارکرد زن که حتی با آن انقلاب ها را هم هدایت می‌کند، مرکز و منبع سکینه و آرامش بودن است.

امام جمعه جیرفت هم در این همایش گفت: هر ارزشی از جمله جهاد و شهادت توسط زنان گسترش می یابد و خود نیز از نظر اسلام نیرویی مقدس و فعال در جامعه است.
حجت الاسلام میثم تارم افزود: دنیای غرب می‌داند پشتیبان اصلی و بالندگی نظام اسلامی و انقلاب کسی جز زن عفیفه، متدین و با فضیلت نیست به همین دلیل به دنبال این هستند که خانواده را متلاشی کنند چون به معنای متلاشی شدن زن، مادر و همه کسانی است که تربیت می کنند.

وی ادامه داد: کسانی که فکر می کردند غرب و آمریکا حامی زن است باید جنایات اسرائیل با مدیریت و حمایت غرب را ببینند.
حجت الاسلام تارم یادآور شد: غربی‌ها و دنباله روهای آنها که به بهانه دفاع از زن و در جریان مرگ یک خانم هزینه‌هایی برای جامعه ایجاد کردند اما امروز در مقابل جنایات علیه زنان و کودکان فلسطینی بی تفاوت هستند.
وی افزود: هزاران زن در غزه قتل عام می شوند اما مدعیان دروغین دفاع از زن نه تنها سکوت کرده‌اند بلکه حمایت و مدیریت نیز می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha