۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۰۳
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85278738
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: هفت هزار میلیارد ریال به شیلات لرستان اختصاص یافت

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: سازمان شیلات کشور بالاترین میزان اعتبار در مولدسازی در بین تمام استان های کشور به لرستان با میزان هفت هزار میلیارد ریال اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد زیویار روز پنجشنبه در آیین استحصال ماهی خاویاری در شهرستان ازنا اظهار کرد: با توجه به اینکه گام های اساسی در رابطه با صنعت شیلات و زیرساخت های مرتبط با آن در شهرها و بخش های مختلف لرستان برداشته شده است از بین تمام استان های ساحلی و غیر ساحلی کشور از طرف سازمان شیلات کشور بالاترین اعتبار به لرستان اختصاص یافته است.

وی با اشاره به انجام طرح ها و برنامه های مختلف حوزه صنعت شیلات در شهرهای مختلف لرستان بیان کرد: در منطقه سپیددشت بعد از ایجاد زیرساخت های لازم برای رونق صنعت شیلات با واگذاری به بخش خصوصی هشت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است که بطور مستقیم برای ۵۰۰ نفر و بطور غیر مستقیم برای هزار نفر ایجاد اشتغال می کند.

زیویار با اشاره به اینکه فاز نخست پروژه سردآبی چم چیت دورود به زودی به بهره برداری می رسد، اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در این پروژه سرمایه گذاری شده که از ظرفیت هزار تن و اشتغال ۱۵۰ نفر برخوردار است.

استاندار لرستان با اشاره به آبگیری و راه اندازی مجتمع سردآبی الشتر گفت: در این پروژه ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که از ظرفیت هزار تن برخوردار است.

وی با اشاره به سایر طرح های حوزه صنعت شیلات لرستان و مطالعه احداث چهار مجتمع بزرگ این صنعت در لرستان گفت: لرستان گام های اساسی در صنعت شیلات برداشته است .

زیویار با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری در حوزه صنعت شیلات گفت: این صنعت و فراهم کردن زیرساخت های مرتبط با آن مهمترین عامل در تامین امنیت غذایی در صورت تهدیدهای غذایی احتمالی است که وقوع این تهدیدها در دنیا طی ۲ تا سه دهه آینده دور از ذهن نیست.

استاندار لرستان گفت: قدم های خوبی در این حوزه در لرستان برداشته شده است که بخشی مربوط به دوره های قبل است اما جهش خوبی در این دوره، صورت گرفته است که نتیجه این تحولات اساسی در آینده نزدیک قابل مشاهده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha