هیات اجرایی حوزه انتخابیه تهران تشکیل شد/انتخابات الکترونیک با تایید شورای نگهبان

تهران بزرگ - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار تهران از تشکیل هیات اجرایی هشت نفره حوزه انتخابیه تهران از میان ۳۰ نفر معتمد خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری تهران، احمد قیومی روز پنجشنبه درباره گزینش هیات اجرایی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: از بین ۳۰ نفر معتمد، هشت نفر به عنوان اعضای اصلی هیات اجرایی انتخاب شدند و برای شهر تهران و حوزه تهران نیز از بین ۳۰ معتمد هشت نفر انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه امسال انتخاب اعضای این هیات برای اولین بار توسط صندوق الکترونیکی اخذ رای صورت گرفت، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم اگر مورد تأیید شورای نگهبان باشد، انتخابات الکترونیک برای تهران اجرا شود.

قیومی درباره روند اجرای انتخابات هم افزود: با انتخاب هیات اجرایی پس از ثبت‌نام قطعی در تهران کارها پیش می‌رود و بیش از ۱۱ هزار نفر در حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام و ۹ هزار نفر ضمن بررسی‌های صورت گرفته و با توجه به تایید شرایط عمومی، پذیرفته شدند تا داوطلب انتخابات مجلس باشند.

وی ادامه داد: از این میان پنج هزار و ۸۰۰ نفر آمادگی لازم را داشتند و ثبت‌نام قطعی را صورت دادند و ثبت‌نام نیز کاملا الکترونیکی بوده و الباقی نیز حذف شدند چون ثبت‌نام نهایی نکردند.

فرماندار تهران تاکید کرد: از روزی که ثبت‌نام قطعی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی پایان یافته، برای مراجع پنج گانه و بررسی ارسال استعلامات، اطلاعات ارسال شده است.

قیومی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تأییدیه شورای نگهبان هم یادآور شد: فرایند ارسال به شورای نگهبان نیز در حال انجام است ولی هنوز تمام نشده است.

وی درباره قوانین خاص برای کاندیداهای انتخابات مجلس گفت: موضوعی مطرح بود که داوطلبان باید پنج سال سابقه اجرایی، پژوهشی و آموزشی یا قضایی داشته باشند و گواهی مورد نظر را باید بارگذاری می‌کردند و تقریبا تمام ثبت‌نام‌کنندگان این کار را انجام دادند.

قیومی اضافه کرد: این مورد امسال در قانون جدید دیده شد و منعی برای ثبت‌نام و پیش ثبت‌نام و قطعی کردن آن وجود نداشت و اگر می‌گوییم ۲ هزار نفر در مرحله اول حذف شدند، یا اشتباه ثبت‌نام کردند یا مدارک‌شان معتبر نبوده است.

برخی دیگر نیز در موعد مقرر استعفای خود را اعلام نکرده بودند و ما برای ثبت‌نام‌کنندگان محدودیتی در نظر نگرفتیم و در زمانی که هیات اجرایی تشکیل شده نیز باقی کارها انجام می‌شود و امیدواریم اکثر دوستان مورد پذیرش قرار گیرند و در انتخابات شرکت کنند چون همه باید برای میهن عزیزمان تلاش کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha