فرماندار بانه: ۱۰۰ میلیارد ریال درآمد در بازارچه هنگه ژال به جیب مرزنشینان رفت

سنندج- ایرنا- فرماندار بانه در کردستان گفت که ۱۰۰ میلیارد ریال درآمد از زمان بازگشایی بازارچه موقت مرزی هنگه ژال عاید مرزنشینان شده است.

به گزارش ایرنا، کمال خدری عصر امروز (پنجشنبه) در آیین دیدار و نشست صمیمانه وزیر کشور با امامان جمعه و جماعت، معتمدان و فعالان سیاسی و اقتصادی شهرستان بانه اظهار کرد: یکی از خواسته‌های مهم مردم شهرستان بانه بازگشایی مرزهای موقت کولبری بود که بازارچه هنگه ژال دریچه‌ای به روی سفره مرزنشینان باز کرد.

وی با اشاره به مراوده‌های مرزی در بازارچه رسمی سیرانبند بانه، ادامه داد: مراوده‌های مرزی از این بازارچه با اقلیم کردستان عراق امنیت پایدار در این منطقه ایجاد کرده است.

فرماندار شهرستان مرزی بانه با اشاره به اینکه یکی از خواسته های مهم مرزنشینان بانه بازگشایی مرز موقت گله سوره است، اضافه کرد: بازگشایی بازارچه موقت مرزی هنگه ژال بانه باعت تثبیت قیمت بسیاری از اقلام شده و مرزنشینان نیز از عواید این مرز بهره‌مند شدند.

خدری با اشاره به همراهی و همدلی مردم شهرستان با نظام جمهوری اسلامی گفت: همراهی و همدلی مردم با نظام باعث پیشرفت در شهرستان شده به طوری که در یک‌سال گذشته یک هزار میلیارد پروژه در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه امسال جشن پایان گازرسانی به مناطق سخت گذر و کوخ‌ها برگزار می شود، اظهار کرد: گازرسانی به تمام مناطق سخت گذر و کوخ انجام شده است و این گامی شایسته در راستای رفاه حال مرزنشینان و کوخ نشینان این شهرستان است.

خدری افزود: امسال ۳۰ کیلومتر راه روستای آسفالت شده اما در حوزه راه روستایی همچنان مشکل داریم که این مهم باعث مهاجرت روستاییان به شهر می شود.

وی گفت: پروژه آبرسانی به شهر بانه از سد عباس آباد انجام و مشکل آب این شهر تا حدودی زیادی حل شده اما با کاهش بارندگی‌ها با مشکل کمبود آب مواجه خواهیم شد.

فرماندار بانه ادامه داد: کارهای مطالعاتی سد کانی گویژان انجام شده اما تاکنون عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح امروز وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور در بدو سفر به استان ابتدا در آیین بهره‌برداری از راه آهن سنندج - همدان شرکت کرد و این پروژه به صورت رسمی با دستان آیت الله رئیسی افتتاح شد و سپس به دیدار مردم سنندج رفت و پس از آن با علما و روحانیون اهل سنت و تشیع استان دیدار کرد.

افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در بانه، دیدار با فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیر ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد.

رئیس جمهور پاییز سال گذشته نیز در برنامه‌ای یک روزه برای بهره‌برداری از پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha