۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۲۴
کد خبر: 85278842
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وخامت اوضاع انسانی در غزه، محور رایزنی گوترش با سوناک

لندن – ایرنا – آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس درباره وخامت اوضاع انسانی در غزه در پی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این باریکه، گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایرنا از دفتر نخست وزیر انگلیس، این دیدار روز پنجشنبه در حاشیه اجلاس بین‌المللی ایمنی هوش مصنوعی در انگلیس برگزار شد.

در این ملاقات دو طرف «در مورد بدتر شدن وضعیت بشردوستانه در غزه رایزنی و درباره اهمیت افزایش فوری ارسال کمک های بشردوستانه توافق کردند. بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیر انگلیس، سوناک و گوترش «درباره ضرورت تقویت مجدد تلاش‌های بین المللی برای دستیابی به راه حلی پایدار برای مناقشه فلسطین و [رژیم] اسرائیل و پیشرفت کارها به سمت راه حل دو دولتی توافق کردند.»

سوناک همچنین با اورسولا فون‌درلاین رئیس کمیسیون اروپا که برای شرکت در اجلاس هوش‌مصنوعی به لندن سفر کرده است دیدار و درباره تحولات فلسطین گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

نخست وزیر انگلیس ۲ هفته پیش در سفر به منطقه غرب آسیا، با رهبران رژیم صهیونیستی دیدار و حمایت کامل دولت لندن را از این رژیم جنایتکار اعلام کرد.

این درحالیست که حمایت وی و سایر دولت‌های غربی از رژیم صهیونیستی در عمل چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

در انگلیس تاکنون چندین راهپیمایی ضد صهیونیستی برگزار شده و معترضان تاکید دارند که تا پایان محاصره غزه و توقف درگیری‌ها به تظاهرات خود ادامه می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha