بذرپاش: دولت قبل در روزهای پایانی، پروژه‌ها را با ۶۰ - ۷۰ درصد افتتاح کرد +فیلم

سنندج- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر استانی دولت به کردستان و در آیین افتتاح فرودگاه سقز گفت که دولت قبل در روزهای پایانی عمرش، پروژه‌ها را با ۶۰ و ۷۰ درصد افتتاح کرد.

به گزارش ایرنا، مهرداد بذرپاش روز جمعه در آیین افتتاح پروژه فرودگاه سقز که با حضور رییس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: افتتاح ویدیو کنفرانسی فرودگاه سقز در دولت پیشین در حالی که زیرساخت‌های آن فراهم نشده بود، کار نادرست و غیرحرفه ای بود.

وی گفت: بعد از افتتاح این فرودگاه حتی یک پرواز نیز از آن انجام نشد چون اصلا زیرساخت‌های فرودگاه از لحاظ ایمنی عملیات پرواز آماده نبود.

بذرپاش با انتقاد از اینکه برخی می‌گویند دولت قبل این فرودگاه را با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل این دولت داد گفت: این فرودگاه افزون بر اینکه برج مراقبت نداشت، حتی دیوارهای اطراف و ساختمان ها مورد نیاز آن نیز احداث نشده بود و افتتاح آن به این صورت کار غلطی بود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دولت قبل پروژه ها با ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در روزهای واپسین عمر دولت افتتاح می شد گفت: بدون شک اگر فرودگاه سقز نیز از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار می شد در دولت قبل بدون شک افتتاح می شد.

وی اظهار کرد: تلاش کردیم حداکثر ایمنی را در این فرودگاه رعایت کنیم چون اصل اساسی است ایمنی در امر پروازی است زیرا تا بسیاری از تجهیزات کمک ناوبری و برج مراقبت و شرایط حفاظتی نباشد امکان پرواز فراهم نخواهد شد .

واکنش بذرپاش به افتتاح پروژه راه اهن سنندج - همدان در دولت قبل

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای افتتاح پروژه راه آهن سنندج نیز برخی این ایراد را برای این طرح مطرح کردند در حالی که در دولت قبل اصلا این طرح راه نیفتاد تا دولت قبل بخواهد آن را تکمیل کنند.

بذپاش افزود: شنیدم یکی از نزدیکان دولت قبل مدعی آماده بودن راه آهن همدان - سنندج شده، وقتی پروژه ای با هفتاد درصد پیشرفت افتتاح می کنند حتما آماده بودن نود و هشت ، نود و پنج درصدی یک پروژه یک دروغ بزرگ هست و گرنه افتتاح می کردند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: من قصد مطرح کردن این بحث را نداشتم ولی متاسفانه این افراد با مطرح کردن این سخنان قثد دارند زحمات مدیران و مشاوران زحمتکش این دولت را زیرسووال ببرند.

وی ادامه داد: بعداز سفر نخست رییس جمهور به استان کردستان و دستور ویژه ایشان برای تکمیل این طرح ، استاندار و شرکت فرودگاهی پیگیری خوبی کردند و سایر امکانات لازم با توجه با شرایط جغرافیایی این فرودگاه از جمله برج مراقبت، سالن و عملیات پروازی آماده شد.

فرودگاه سقز به دلیل نزدیکی به مرز باشماق مریوان و باشماقسیرانبند بانه علاوه بر اهمیت جابجایی مسافر از اهمیت اقتصادی فراوانی نیز برای استان کردستان به عنوان دومین فرودگاه استان برخوردار است.

به گزارش ایرنا؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور نخست و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح پنجشنبه ۱۱ آبان ماه وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.
رئیس دفتر رئیس جمهور، وزیران کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور در آغاز سفر به کردستان، نخست در آیین بهره برداری از راه آهن سنندج - همدان حاضر شد و این پروژه را به طور رسمی افتتاح کرد.

آیت الله رئیسی پس از راه اندازی خط آهن سنندج - همدان به میان مردم رفت در میدان آزادی سنندج با مردم این شهر دیدار کرد. دیدار با خانواده معظم شهدا و همچنین هنرمندان از دیگر برنامه های رئیس جمهور در روز اول سفر بود.
افتتاح فرودگاه سقز، دیدارهای مردمی در بانه، دیدار با فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر استانی به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیر ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد.

رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در برنامه‌ای یک روزه برای بهره‌برداری از پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha