امام‌جمعه بانه در دیدار مردمی رئیس جمهور: بانه‌ای‌ها همواره حامی نظام و انقلاب هستند

سنندج- ایرنا- امام جمعه موقت بانه در آیین دیدار مردمی رئیس جمهور گفت: مردم این شهرستان مرزی، همانند گذشته حامی نظام، انقلاب و دولت مردمی هستند و هر جا که لازم باشد با جان و دل وارد صحنه خواهند شد.

به گزارش ایرنا، ماموستا جمال کریمی روز جمعه در آیین دیدار مردمی رئیس جمهور کشورمان با مردم شهرستان بانه اظهار کرد: شهر بانه و مردمان آن برابر تاریخ و پیشینه کهن اختیار الدینی بوده و در سال ۱۳۵۷ هنگام بازگشت امام راحل به میهن اسلامی، با شرکت ۹۸ درصدی در انتخابات و رای، جمهوری اسلامی را انتخاب و به آن آری گفتند.

وی با بیان اینکه خدمات نظام جمهوری اسلامی در شهر و روستاهای بانه با دوران طاغوت قابل مقایسه نیست، گفت: آسفالت، آبرسانی، گازرسانی و امنیت و پیشرفت در تمام عرصه‌ها از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه موقت بانه یادآور شد: بانه شهر شهید، مقاومت و شهر استقامت است و ما در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردیم حامی امام، رهبر انقلاب و مسئولان خدوم هستیم.

وی ادامه داد: بانه شهر قادرخانزاده‌ها و شهید بهرامی‌ها است، و در ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۳ در ماه مبارک رمضان این شهر مرزی توسط صدام بمباران و بیش از هزار نفر از مهاجر و انصار شهید و جانباز شدند.

ماموستا کریمی بیان کرد: ما همین جا در محضر حضرتعالی اعلام می‌کنیم، همچنان از اسلام، انقلاب و دولت شما و آرمان‌های نظام حمایت کرده و هرجا که لازم باشد وارد صحنه خواهیم شود.

وی به برخی از مشکلات و مطالبات مردم این شهرستان اشاره کرد و گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های استاندار موضوع کم‌آبی بانه رفع شد و در حال حاضر با انتقال آب و تدابیر لازم جیره بندی آب در بانه به اتمام رسیده است اما اگر آینده‌نگری نشود در آینده شهر بانه با کمبود آب مواجه می شود.

امام جمعه موقت بانه ادامه داد: شهرستان بانه دارای ۲ بیمارستان رازی و صلاح الدین ایوبی است، اما در واقع فقط یک بیمارستان ثابت (صلاح الدین ایوبی) فعال است و بخش های زنان و کودکان به بیمارستان رازی انتقال یافته است، لذا درخواست داریم بخش‌های مختلف و تجهیزات و متخصصان در هر دو بیمارستان مهیا شود.

وی همچنین با تقدیر از تلاش برای بازگشای مرز هنگه ژال بانه، گفت: بازگشایی این مرز موجب شادی مردم، رفع مشکلات معیشتی و رونق تجارت و آرامش این دیار شده است، ضمن اینکه بدلیل ازدحام جمعیت در این مرز درخواست داریم نسبت به بازگشایی "مرز گله سوره" دستورات لازم را صادر فرمایید.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح پنجشنبه ۱۱ آبان وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

رئیس جمهور در بدو سفر به استان ابتدا در آیین بهره‌برداری از راه آهن سنندج - همدان شرکت کرد و این پروژه به صورت رسمی با دستان آیت الله رئیسی افتتاح شد.

رئیس جمهور در روز دوم سفر به استان کردستان صبح امروز جمعه فرودگاه سقز را افتتاح کرد و سپس با مردم بانه دیدار و در جمع آنان سخنرانی کرد. دیدار با فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های روز دوم دکتر رئیسی در سفر به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیر ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد.

رئیس جمهور پاییز سال گذشته نیز در برنامه‌ای یک روزه برای بهره‌برداری از پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha