مردم کردستان در استقبال از رئیس جمهور حماسه آفریدند

تهران- ایرنا- خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مردم کردستان در استقبال از رییس جمهور حماسه آفریدند گفت: این استقبال بی نظیر، پاسخی به یاوگویانی است که فکر می‌کنند می‌توانند بین شیعه و سنی ایجاد اختلاف کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا؛ نماز عبادی- سیاسی امروز جمعه دوازدهم آبان تهران به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در دانشگاه تهران آغاز شد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سفر آیت الله رییسی به استان کردستان گفت: سفر رییس جمهور به استان کردستان جای تقدیر دارد و این مردم عزیز و مرزبان کردستان چه حماسه ای در استقبال از رییس جمهور مکتبی و مردمی ما آفریدند و جواب دندان شکنی به همه یاوه گویانی که فکر می کنند می توانند بین شیعه و سنی ایجاد اختلاف کنند، دادند.

صدیقی تصریح کرد: احساسات پاک مردم کردستان اعم از شیعه و سنی قابل تقدیر است البته قبل از این سفر هم رییس قوه قضاییه دیداری با علمای کردستان داشتند و احساسات و عواطف این مردم نسبت به نظام و پرچمدار نهضت مستضعفان آیت الله خامنه‌ای قابل تقدیر است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تحولات غزه گفت: مساله اول امروز جهان اسلام فلسطین است و باید ملت های مسلمان از مردم غزه حمایت کنند.

حجت الاسلام صدیقی با تشریح حکم جهاد در قرآن کریم بیان داشت: مساله جهاد در اموری تشریح شده و مومنان را مکلف به جهاد کرده است یکی از این موضوعات قتال دیگران با ماست یعنی کسانی که با شما می جنگند باید با آنها بجنگید و اگر کسی در این حالت با دشمن نجنگد مخالف حکم خدا عمل کرده است.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: در موارد دیگر، مسلمانانی که در گذشته اموالشان غارت شده و به آنها ظلم شده هم باید به دستور خدا در زمانی که قدرت یافتند به میدان مبارزه بیایند. یکی از مواردی دیگر که خدا جهاد را فرض کرده است برای مقابله با ظالمین و حمایت از مظلومان است.

وی با بیان اینکه خطی که امام(ره) و رهبری ترسیم کردند این است که از هیچ فرصتی برای مقابله با اسراییل نمی گذریم و از کسانی که مقابل ظالمین ایستاده اند حمایت می‌کنیم گفت: حزب الله لبنان ـبروی مردم عرب و الگوی مقاومت و ذوب شده در ولایت است. حزب الله همواره در جبهه مبارزه و مقابله با ظالمین و قاتلین در خط مقدم دیده می شود. با اینکه غزه در جنگ است اما حزب الله علمدار جبهه مقاومت و شیر میدان بیشه معنوی، فرهنگی ،نظامی و تبلیغاتی است و در سنگر نشسته و پرچم عزت را بر افراشته و از مردم غزه حمایت می کند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به جنگ یمن بیان داشت: یمن شش سال در یک محدوده خاص با همه قدرت های بزرگ مقابله کرد آنها می خواستند یمنی‌ها را از بین ببرند، اما آنها قوی‌تر شدند و امروز یکی از ظرفیت‌های جبهه مقاومت هستند؛ امروز که امریکای جنایتکار و حامیانشان به جنگ جمعیتی کوچکی آمده‌اند آنها در مقابلشان ایستاده اند و از مردم غزه حمایت می کنند.

صدیقی حمایت مردم عراق از غزه را نشانه قهر خدا برای دشمنان عنوان کرد و گفت: عراق قهرمان گروه‌های کتائب و حشد الشعبی شعله قهر خدا برای نابود کردن اسراییل هستند و این حملات پی در پی گروه‌های مقاومت در عراق قابل تقدیر است.

صدیقی در مورد حمایت مردم ایران از مظلومان بی پناه غزه گفت: این حرکت عظیم بعد از ایران، مرزها را درنورید و با چهره بین المللی مقاومت همه دنیا را متحول کرد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با دانش آموزان گفت: این دیدار بسیار شیرین خار چشم غرب پرستان و دشمنان است.

وی با اشاره به مساله کاپیتولاسیون گفت: در آن زمان طلبه بودم و در پای صحبت حضرت امام در منزلشان بودم که فرمودند شب خوابم نبرد. ملت و ارتش ایران را فروختند با این قانون و مصونیت آمریکایی‌ها در ایران می‌توانند هر جنایتی به حکم قانون انجام دهند. این ضربه بزرگی بود صدای حضرت امام را بلند کرد و بعد از سخنرانی امام را به ترکیه تبعید کردند و در سال۵۷ هم مزدوران دستگاه سلطنت بر روی دانشجویان و دانش آموزان آتش گشودند؛ این دو حادثه دو ضربه ای بود که امریکا بر ایران وارد کرد.

وی افزود: در مقابل این حوادث خداوند به ملت ایران نصرت عطا کرد که امریکا نتواند با انقلاب مقابله کند. اگر چه نقشه هایی همانند کودتای ۲۸ مرداد داشتند اما این نقشه ها از سوی مردم انقلابی خنثی شد. تسخیر لانه جاسوسی جبهه ضداستکبار را تقویت کرد و از ملت ما الگویی جهانی و بین‌المللی برای مقابله با آمریکا خلق کرد و تابلویی از عزت و اقتدار حاکمیت اسلامی به جهانیان با الگویی جدید ارائه کرد.

وی افزود: حضور دانشجویان در لانه جاسوسی هیمنه و اقتدار دروغین امریکا را شکست داد و امریکا را تحقیر کرد و حرکتی باارزش و نقشه الهی بود.

حجت الاسلام صدیقی بیان کرد: اخیرا حرکت الجزایر و تصویب پارلمان آنها برای مقابله با این گروه آپارتاید و نژادپرست صهیونست را شاهد بودیم که اجازه ورود نظامی به دولت این کشور را صادر کرد؛ اتفاقات غزه برکت داشت و این حرکت جهانی شد و همه دنیا فهمیدند که آمریکا و رزیم صهیونیستی جنایت می کنند و به کودکان ظلم می شود.

وی افزود: این فرمایش رهبر معظم انقلاب که کشورهای اسلامی و عربی سفرای رژیم صهیونیستی را اخراج و کالاهای اسرائیلی را تحریم کنند، باید از سوی همه کشورهای منطقه اجرا شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha