۱۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۱۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85279310
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ آبان روز تثبیت استقلال ایران اسلامی است

زنجان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان گفت: نسل جوان بدانند ۱۳ آبان سال ۵۸ روز تثبیت استقلال ، ریشه دار شدن هویت ملی و مبارزه با استعمار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان به روز ۱۳ آبان سال ۵۸ اشاره کرد و افزود: ریشه دشمنی ایران با آمریکا به سال ۱۳۳۲ کودتا علیه مصدق در مقابل ملی شدن صنعت نفت باز می گردد.

وی با بیان اینکه در این روز دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند اظهار داشت: اسناد و مدارکی کشف شد که از جاسوسی سفارت آمریکا حکایت می‌کرد.

امام جمعه زنجان به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: باید از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم و این در حالی است کشور های مسلمان سکوت کرده اند.

وی با بیان اینکه عموم مردم در این زمینه کمک حال مردم غزه باشند اضافه کرد: تنفر و اعتراض از راه های کمک و روحیه‌بخشی به مردم بی دفاع فلسطین است.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه بزرگترین استکبار ستیزی و مجاهدت این است نقشه‌ دشمن را بشناسیم ادامه داد: بعد از شناخت بابد مطالعه و برنامه ریزی کرد تا در برابر اهداف دشمن ایستادگی کنیم.

وی در ادامه به دیپلماسی میدانی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: دیپلماسی میدانی و سیاست خارجی وزیر امور خارجه جای تقدیر و تشکر دارد.

خطیب نماز جمعه زنجام‌ با بیان اینکه هویت هر ملت به عنوان بر جسته تربن نمود آن کشور است افزود: اصالت و فرهنگ نیز در این مسیر مشخص می شود. وی افزود: رهبری هم فرمودند ملتی که از ریشه خود خبری نداشته باشد آن ملت بی هویت است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ملتی که هویت نداشته‌ باشند اضافه کرد: دشمن به راحتی تهاجم می کنند و این به معنای لشکر کشی نیست.

وی با بیان اینکه ملتی که ریشه نداشته باشد دشمن به راحتی بر آن تسلط می یابد ادامه داد: ملتی که ریشه ، هویت و تاریخ داشته باشد دشمن نمی تواند بر آن مسلط شود.

حجت‌الاسلام خاتمی با تاکید بر اینکه هویت ملی ، مایه دوام و استقلال و تشخص یک ملت است گفت؛ حافظه تاریخی هم در هویت هر ملتی شکل می یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha