۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۲۰
کد خبر: 81944508
T T
۰ نفر
ملتي كه ريشه و اصالت خود را فراموش كند مورد هجوم دشمن قرار مي گيرد

زنجان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: ملتي كه ريشه و اصالت خود را به ورطه فراموشي بسپارد مورد هجوم دشمن قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام علي خاتمي، روز سه شنبه در ديدار با شماري از مسئولان اداره ها و نهادهاي استان افزود: ملتي كه هويت خود را فراموش نكند به حتم زنده، پويا و سرپا است.
وي با بيان اينكه ملت بي ريشه چون احساس هويت نمي كند بنابراين در برابر دشمن، زود تسليم شده و مي شكند، اظهار كرد: امروز استعمار كهن و نو در اين مسئله كه ريشه و هويت تاريخي ملت ها را قطع كنند، مشترك هستند.
حجت الاسلام خاتمي تاكيد كرد: يكي از توطئه ها و ترفندهاي بزرگ استعمارگران و سلطه طلبان اين است كه براي حضور و سلطه بر كشورهاي هدف، بين ملت و هويت تاريخي آنان فاصله ايجاد كرده و ريشه را قطع كند.
وي با بيان اينكه مقام معظم رهبري بارها با كلمه هجوم، تهاجم، شبيخون و ناتو فرهنگي و جنگ نرم كه براي آحاد مردم، انديشمندان، جوانان و بزرگسالان قابل لمس است اين آژير خطر را به صدا در آوردند، افزود: امام (ره) انساني خود ساخته بودند و رهبري نيز تربيت شده اين مكتب است و همان صلابت، هوشياري، همه جانبه گرايي، دشمن شناسي امام خميني (ره) را دارد.
حجت الاسلام خاتمي به روزهاي به يادماندني ورود پرافتخار معمار كبير انقلاب اسلامي پس از سال ها دوري به وطن اشاره كرد و افزود: انقلاب اسلامي در ميان دو قدرت غرب و شرق و بهت و حيرت جهانيان به پيروزي رسيد و اكنون نيز با تمام توان به مسير خود ادامه مي دهد.
امام جمعه زنجان، استقلال، كرامت انساني و نفي سلطه را سه ويژگي مهم و اساسي انقلاب اسلامي خواند و گفت: دشمن تلاش دارد با توسل به انواع توطئه ها و دسيسه ها، نشان دهد كه مردم از انقلاب و نظام خسته شده اند اما با حضور گسترده و پرشور مردم در صحنه هاي مختلف، نقشه هاي خود را نقش برآب مي بيند.
حجت الاسلام خاتمي تصريح كرد: دشمنان سخت ترين تحريم ها را براي به زانو درآوردن انقلاب و نظام و دستيابي به مقاصد شوم و نامشروع خود بر ما تحميل كردند و با تمام توان بر بوق ايران هراسي دميدند تا از ايران چهره اي وحشت انگيز در سطح جهان بسازند اما در كار خود موفق نشدند.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: پس از انقلاب، كارهاي بزرگي در كشور صورت گرفته است كه اين بر هيچ كس پوشيده نيست.
597/6085