رییس کمیسیون امنیت ملی: پیامدهای طوفان‌الاقصی عیان نشده است

مراغه- ایرنا- رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، طوفان‌الاقصی را عملیات بزرگ حق علیه باطل خواند و گفت: پیامدهای این عملیات تاریخی هنوز عیان نشده اما از هم‌اکنون طوفانی مخرب بر اراده آمریکا و صهیونیسم ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا «وحید جلال‌زاده» جمعه‌شب در آیین بزرگداشت شهدای غزه در مسجد ولیعصر (عج) مراغه افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز پیامدهای خروش ملت ایران عیان نبود و عملیات طوفان‌الاقصی هم مانند انقلاب اسلامی ایران پیامدهای قابل توجه خواهد داشت زیرا خداوند پیروزی مسلمانان را وعده داده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی: پیامدهای طوفان‌الاقصی عیان نشده است
«وحید جلال‌زاده، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس»

وی به برخی از جلوه‌های این وعده‌های الهی در دوران دفاع مقدس و سال‌های پس از آن اشاره کرد و ادامه داد: یکی از این جلوه‌ها، در جریان فتنه ۸۸ عیان شد و این فتنه نه فقط به خاطر تلاش دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بلکه به دلیل حضور ملت همیشه در صحنه خنثی شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در سال گذشته نیز جریان اغتشاش را همین ملت غیور ایران به هم ریختند، اضافه کرد: ملت ایران اسلامی مظهر اقتدار نظام هستند و در کنار تسلیحات و نیروهای نظامی و اطلاعاتی، به قدرت نرم این نظام مقدس مبدل شده‌اند.

«جلال‌زاده» با تاکید بر اینکه ملت ایران در اغتشاشات سال قبل دست رد بر سینه شیاطین دنیا زدند، تصریح کرد: ملت همیشه در صحنه در یک نظام اسلامی اصل اساسی به شمار می‌روند و غزه هم با پشتیبانی مردم آن خطه روی پا ایستاده است.

جغرافیایی سیاسی منطقه تغییر می‌کند

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به نقش سردار دل‌ها در تقویت جبهه مقاومت و توانمندسازی مردم فلسطین اشاره کرد و گفت: جغرافیای سیاسی منطقه تغییر می‌کند اما نه به اراده آمریکا و اروپا و صهیونیست بلکه به اراده جبهه مقاومت.

رییس کمیسیون امنیت ملی: پیامدهای طوفان‌الاقصی عیان نشده است
کرانه باختری

«جلال‌زاده»، شکل‌گیری جبهه مقاومت را مدیون آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره) دانست و افزود: مبارزه با استبداد، قطع کردن دست استبداد از ایران و آرمان فلسطین سه رویکرد امام(ره) بود و امروز شاهد تحقق آرمان فلسطین با نقش‌آفرینی خود فلسطینی‌ها هستیم.

وی نقش جمهوری اسلامی در توانمندسازی جبهه مقاومت را یادآوری کرد و افزود: ایران هیچ نقشی در عملیات طوفان‌الاقصی ندارد و این عملیات توسط جبهه مقاومت اداره می‌شود.

«جلال‌زاده» این را هم بیان کرد که مقام معظم رهبری چند سال قبل با صراحت از مسلح شدن کرانه باختری خبر داده بود و امروز شاهد تحقق آن و موفقیت‌های جبهه مقاومت در این کرانه هستیم.

وی ادامه داد: رژیم جعلی اسراییل که پیش از این می‌خواست قدرت حماس را ناچیز جلوه دهد و از مقابله با ایران سخن می‌گفت، اکنون در مقابل حماس کم آورده است.

حماس پس از عملیات طوفان‌الاقصی غافلگیر شد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حماس پس از عملیات طوفان‌الاقصی غافلگیر شد زیرا تصور نمی‌کرد که رژیم جعلی اسراییل تا این حد توخالی و ضعیف باشد.

«جلال‌زاده» سخنان رهبری در سال ۱۳۹۶ مبنی بر اینکه اسراییل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید را یادآوری کرد و گفت: حتی چند ماه قبل از عملیات طوفان‌الاقصی نیز سیدحسن نصرالله گفته بود که اسرائیل طبل توخالی است و نابودی اسراییل باید بهای ارزانی داشته باشد.

وی به آبروریزی آمریکایی‌ها هم اشاره کرد و افزود: آمریکا اکنون در صحنه بین‌المللی تنهاست ‌و قدرت حماس، افکار عمومی جهان را به سمت مظلومیت فلسطین متمرکز کرده و چهره ضدحقوق بشری اسراییل و آمریکا را به جهانیان نشان داده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی: پیامدهای طوفان‌الاقصی عیان نشده است
وقتی چهره ضدحقوق بشری اسراییل و آمریکا عیان می‌شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ادعاهای حقوق بشری و دموکراتیک اسراییل در عملیات طوفان‌الاقصی به هم ریخت، تصریح کرد: پیام عاشورا در رگ‌های جبهه مقاومت جریان دارد و مقام معظم رهبری و سیدحسن نصرالله، پیروزی غزه را نوید داده‌اند.

«جلال‌زاده» حمایت‌های ملت ایران از فلسطین به واسطه حضور در راهپیمایی و برگزاری آیین‌های بزرگداشت را در پیروزی ملت فلسطین موثر خواند و اظهار کرد: این پیروزی نزدیک است و حضور ملت ایران در صحنه‌های مختلف اهمیت بسیار دارد.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همزمان برای توقف جنگ و تثبیت پیروزی‌های جبهه مقاومت تلاش می‌کند، افزود: سفرهای دوره‌ای وزیر امور خارجه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کشورهای مختلف دنیا نیز در همین راستا برنامه‌ریزی می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصحاب رسانه و ملت شریف ایران برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین باید در صحنه باشند و در جهاد تبیین شرکت کنند، افزود: اثر وضعی این حضور به ملت فلسطین قدرت می‌بخشد و جبهه حق علیه باطل را تقویت می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روحیه ایثار و شهادت مردم غزه اشاره و بیان کرد: ملت‌های آزاده جهان و از جمله ملت فلسطین در سایه ایثار و شهادت به استقلال و آزادی می‌رسند و بر همین اساس نیز همزمان با روایت‌های مرتبط با مظلومیت و شهادت ملت فلسطین، پیروزی‌های آنان هم باید روایت شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی: پیامدهای طوفان‌الاقصی عیان نشده است
نفرت جهانی از اسراییل

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: غزه طی ۱۸ سال گذشته در محاصره قرار داشته و بیش از هشت هزار نفر از ساکنان آن در اسارت قرار دارند که ۲۵۰ نفرشان کودکان زیر ۱۲ سال هستند.

وی به برخی از عوامل منجر به عملیات طوفان‌الاقصی اشاره، و اضافه کرد: صهیونیست‌ها حتی به ناموس مسلمانان هتک حرمت می‌کنند و خودشان را آماده کرده بود تا حدود ۲ میلیون صهیونیست را در شهرک‌ها اسکان دهد.

«جلال‌زاده» با تاکید بر اینکه مردم غزه چاره‌ای جز ایستادگی در برابر رژیم جعلی اسراییل ندارند، تصریح کرد: در گذشته رهبران هر دو جناح که معاهده صلح امضا کرده بودند، توسط مردمانشان مجازات شدند که نشان می‌دهد مردم هر دو طرف به صلح معتقد نیستند.

وی آمار شهدای فلسطینی را هم یادآوری کرد و افزود: طی سال ۲۰۰۸ میلادی یکهزار و ۳۰۰ نفر و در سال ۲۰۱۴ میلادی حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر به شهادت رسیدند.

به گزارش ایرنا در این آیین نقاشی «سبحان فتاح‌پور» از دانش‌آموزان مدرسه «بدر یک» مراغه در مورد غزه به «جلال‌زاده» سپرده شد و وی نیز وعده داد تا آن را در سفرهای آینده خود به سربازان جبهه مقاومت اهدا کند.

رییس کمیسیون امنیت ملی: پیامدهای طوفان‌الاقصی عیان نشده است

همچنین در بخش دیگری از این آیین حاضران شعار «مرگ بر اسراییل» را فریاد کشیدند و نسبت به جنایت‌های این رژیم جعلی در سرزمین‌های اشغالی اعلام انزجار کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha