۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹
کد خبر: 85279763
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ آبان روز تاریخی مبارزه با رژیم صهیونیستی+ فیلم

اراک - ایرنا - دانش‌آموزان استان مرکزی در روز ۱۳ آبان به همراه سایر اقشار مردم این خطه، با حضور گسترده و یکپارچه در این مناسبت ملی، بار دیگر همبستگی و حمایت خود را از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین نشان دادند.

راهپیمایی ۱۳ آبان امسال فرصتی برای تقویت وحدت ملی و اعلام حمایت با آرمان‌های والای ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین و ابراز انزجار به نسل‌کُشی و جنایات صهیونیست‌های پلید در غزه است.

امسال به واسطه جنایات جنگی و نسل‌کُشی و هولوکاست واقعی که در غزه در حال وقوع است و شنیع‌ترین، شدیدترین و خطرناک‌ترین جنایات تاریخ از سوی صهیونیست‌ها با کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان مسلمان فلسطینی رخ می‌دهد، از این رو ۱۳ آبان با سایر راهپیمایی‌های سال گذشته این روز متفاوت بود.

اقشار مختلف مردم استان مرکزی در راستای محکوم کردن جنایات وحشیانه رژیم ددمنش و کودک‌کُش اسرائیل بر خود واجب دیدند تا با حضور پررنگشان در راهپیمایی ۱۳ آبان، پاسخی قاطع به جنایات رژیم کودک کش و جعلی اسرائیل دهند.

‌امروز شاهد استفاده نامتعارف‌ترین سلاح‌ها از سوی صهیونیست‌های کودک‌کُش علیه زنان و کودکان بی‌دفاع هستیم و جای تاسف دارد که مجامع بین‌المللی در برابر این جنایات سکوت کرده‌اند.

یک دانش‌آموز پایه نهم اراکی درحالیکه پرچم فلسطین را در دست داشت به خبرنگار ایرنا گفت: امروز همراه دیگر همکلاسی‌هایم در راهپیمایی مردم اراک حضور داریم تا به دانش‌آموزان فلسطین اعلام کنیم، کودکان و نوجوانان ایران اسلامی همانند چند دهه گذشته پشتیبان شما هستند.

مجید فراهانی افزود: اکنون که آمریکای جنایتکار با حمات‌های همه جانبه به کمک رژیم غاصب اسرائیل آمده، واجب است کودکان و نوجوانان سراسر جهان با اعلام انزجار از آنان، حمایت خود را اعلام کنند.

وی با بغض در گلو ادامه داد: کودکان، مادران و نوجوانان فلسطینی شما هرگز تنها نیستند و اکنون جهان نظاره‌گر ظلمی است که بیش از ۴۰ سال بر شما تحمیل شده و به طور قطع پیروز خواهید شد.

مادری که به همراه نوزاد در بغلش در راهپیمایی اراک شرکت کرده بود نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: هرگاه فرزندم را در آغوش می‌گیرم به یاد مادران غزه می‌افتم که کودکان، خانواده و زندگی و آشیانه خود را از دست داده‌اند و فریادرسی ندارند.

مریم رمضانی افزود: کجایند مدعیان حقوق بشر و سازمان‌های مدافع حقوق مظلومان، اینان با سکوت خود، راه را برای ادامه فجایع در غزه باز کرده و با بی‌تفاوتی نظاره‌گر ریختن خون مردم مظلوم فلسطین هستند.

مجید گازرانی از کسبه اراک هم گفت: دیروز با سخنرانی سیدحسن نصرالله، حجت پایان یافت و باید کشورهای اسلامی با اتحاد منسجم برای نابودی اسرائیل اقدام کنند تا به قول امام راحل ریشه این غده سرطانی خشکانده شود.

وی افزود: چرا باید در چنین شرایط شاهد سکوت کشورهای مسلمان باشیم، اگر امت اسلامی همت کنند یک شبه اسرائیل نابود خواهد شد.

امیرعلی سنجانی دانش‌آموز پایه ۱۱ اراک، هدف از حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان را حمایت از مردم رنج کشیده فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

دانشجویی نیز معتقد است: این وظیفه شرعی و قانونی ما است که برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین در این راهپیمایی شرکت کنیم.

آرش کیانی افزود: حضور گسترده و باشکوه دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در یوم الله ۱۳ آبان، هیمنه پوشالی صهیونیست‌های غاصب را به هم می‌ریزد.

وی بیان کرد: اعمال جنایتکاران صهیونیستی در غزه و فلسطین انسانیت را شرمنده کرده است و موجب شده حتی جهانیان که همواره حامی این رژیم بودند، برای حمایت از مردم مظلوم غزه در پایتخت کشورهای غربی و اروپایی راهپیمایی کنند.

راهپیمایی ۱۳ آبان استان مرکزی در ۵۰ نقطه برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha