۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85279932
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهپیمایی ۱۳ آبان و حضور پرشور دانش‌آموزان بروجردی

بروجرد - ایرنا - دانش‌آموزان و نوجوانان بروجرد با حضور پرشور خود در راهپیمایی ۱۳ آبان این روز بزرگ را گرامی داشتند و توانستند بار دیگر دشمنان نظام را مایوس و نور امید را در دل مستضعفان و آزادی خواهان جهان برافروزند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوم الله ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره)، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز فرصت مغتنمی برای نمایش اقتدار و صلابت همه اقشار جامعه به ویژه دانش آموزان و معلمان است.

در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه بروجرد که نقطه تجمع آغاز آن میدان شهدای شهر بود در همان ابتدای راهپیمایی، حضور پرشور کودکان که با تکان دادن پرچم ایران در دستان کوچک شان احساس غرور و موثر بودن می کنند، توجه را جلب می کرد، کودکانی که همپا و همگام با پدران و مادران خود همنوا شده بودند.

حضور حداکثری دانش آموزان و معلمان، اساسی ترین و مهمترین موضوع در راهپیمایی روز ۱۳ آبان امسال بود که این حضور مسوولانه این قشر به راحتی در مقایسه با سال های قبل قابل ملاحظه بود و دانش آموزان هر مقطع به فراخور سن خود پیدا بود، از وظیفه خود آگاه هستند.

دانش آموزان مقاطع ابتدایی هم صدا سرودهایی را همخوانی می کردند که پیدا بود با علاقه ای برخواسته از میل و هیجان، آواها و واژه ها را تمرین کرده اند و همچون خلق اثری هنری مسوولیت خود را به زیبایی به جای آورده اند، دانش آموزانی که فراتر از شعار، وقایع تاریخی منتهی به روز ۱۳ آبان را مطالعه کرده بودند و اثر آن در کلام و گفت و گوهای آنها پیدا بود.

این آگاهی در همراهی با شور و هیجان نوجوانی برای اظهار وجود و خرسندی از موثر بودن را در اشتیاق آنها به دوربین ها را می‌شد مشاهده کرد، نوجوان دانش آموزی در گفت و گو با خبرنگاری می گوید: امروز روزی است که نوجوانان ایران از جان گذشتگی و رشادت خود را به جهانیان نشان دادند ایران در ۱۳ آبان درخشید و امروز همان مسیر و راه ادامه دارد.

دانش آموز دیگری که از رنگ لباس مدرسه اش پیدا بود دانش آموز مقطع ابتدایی است در نقش هماهنگ کننده گروه دانش آموزی مدرسه سعی در نظم و همنوایی گروه داشت، دوستان خود را فرامی خواند تا همصدا با هم شعارهایی سر دهند و مضامینی را تکرار می کردند که در پلاکادرهایی که در دست داشتند هم قابل رویت بود.

گروهی دیگر از دانش آموزان با هم سرود می خواندند سرودی که در آن می خواندند؛ ما وسعت دریاییم، سازنده فرداییم! با شور و نشاط امروز چون کوه سرافرازیم، چون چشمه خروشانیم ما شکوه ایرانیم، ما آسمانیم، همه ما چشم و جان به کلام رهبر می دهیم.

امروز دانش آموزان در گروه ها و از مدارس مختلف با حمل پرچم های جمهوری اسلامی ایران و پارچه نوشته هایی با مضامین شعارهای ضداستکباری از میدان شهدا تا میدان قیام در کنار همه مردم از اقشار مختلف راهپیمایی کردند.

۱۳ آبان یعنی روز اعلام پایداری ملت در برابر آمریکا و روز تجلی دوباره آزادگی و شجاعت و غیرت انقلابی در ملت مسلمان ما است، استکبار ستیزی در میان اهداف و آرمان‌های گفتمان انقلاب اسلامی از چنان جایگاه ویژه ای برخوردار است که می توان این آرمان بلند را صفت ذات انقلاب و جزو مقوم ماهیت آن قلمداد کرد که در صورت کنار گذاشته شدن، انقلاب اسلامی بدون تردید دستخوش دگرگیسی هویتی خواهد شد.

اهمیت یوم الله ۱۳ آبان امسال از آن جهت است که در این روز فرصتی فراهم خواهد شد که ملت مسلمان ایران اتحاد و یکپارچگی خود را در برابر جنگ ترکیبی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار ‌و غلط بودن محاسبات نظام سلطه برای به زانو در آوردن ملت ایران با ایجاد آشوب ها و اغتشاشات خیابانی گوشزد کنند و ثابت کنند که دشمنان با این شیطنت‌ها قادر نخواهند بود که پیوند عمیق و عاطفی مردم ایران با آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی را خدشه دار کنند.

و این اهمیت را همه مردم امروز با حضور پرشور خود در راهپیمایی ۱۳ آبان به تصویر کشاندند و از همه مهمتر حضور پرهیجان دانش آموزان و نوجوان در آن مشهود بود، همان نوجوانانی که بنا بر گفته حجت الاسلام علی حسینی امام جمعه بروجرد این احساس مسوولیت دانش آموزان، جوانان و نوجوانان، در شرایطی که دشمن تبلیغات خود را برای اغفال جوانان و دانش آموزان متمرکز کرده از اهمیت زیادی برخوردار است، همین جوانان مومن و متدین با وجود تبلیغات گسترده دشمن به موقع از ارزش های دینی خود دفاع می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha