حوادث تهران؛ شناسایی پدر و پسر قاچاقچی و دستگیری قاتلی که ۹ نفر را آتش زد

تهران بزرگ - ایرنا - شناسایی پدر و پسری که در جنوب پایتخت اقدام به توزیع مواد مخدر می‌کردند، دستگیری قاتلی که ۹ نفر را به آتش کشید و سارقانی که به دام عدالت افتادند از مهمترین اخبار حوادث امروز/شنبه/ پلیس پایتخت است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب از دستگیری پدر و پسری که در جنوب پایتخت اقدام به توزیع مواد مخدر می کردند، خبر داد.

سرهنگ حسین باباپور در این باره گفت: در پی گزارش رسیده از منابع مردمی مبنی برقاچاق و توزیع مواد مخدر در یکی از محلات جنوب پایتخت، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پایگاه دوم پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب قرار گرفت که در این راستا طی یک مجموعه اقدامات اطلاعاتی و خبری وتلاش شبانه روزی مشخص شد نامبردگان در یکی از محلات جنوب پایتخت ساکن هستند و قصد دارند مقادیری مواد مخدر که چندی پیش از مرزهای شرقی خریداری و به تهران منتقل شده را توزیع کنند.

وی ادامه داد: به دنبال این موضوع تیم عملیات پلیس به مخفیگاه متهمان اعزام و ضمن تعقیب و مراقبت نامحسوس پس از اطمینان از حضور متهمان در یک عملیات غافلگیرانه وارد مخفیگاه شده و موفق شدند پدر و پسر مواد فروش را درحالیکه مشغول بسته بندی مواد مخدر برای توزیع بودند، دستگیر کنند.

این مقام انتظامی در پایان با بیان اینکه در بازرسی ها از مخفیگاه متهمان ۱۹ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شده است، یادآور شد: متهمان پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

دستگیری قاتل ۱۹ ساله به جرم کشتن ۳ نفر
سردار علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت هم از آتش سوزی مرگبار در مرکز شهر تهران و دستگیری عامل این حریق خبر داد و گفت: در پی وقوع یک فقره آتش سوزی یک ساختمان در مرکز شهر تهران و زخمی شدن ۷ تن و فوت ۳ تن از کارگران آن ساختمان، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از اعزام به محل وقوع حادثه و بررسی صحنه دریافتند؛ ابتدای مهرماه یک ساختمان در یکی از محله های مرکز شهر تهران به صورت گسترده آتش گرفته و در یکی از طبقات ۱۰ تن از اتباع افغانستان در این آتش سوزی به دام افتاده اند که هفت تن از آنان دچار سوختگی و ۳ تن دیگر به دلیل شدت سوختگی فوت می شوند.

حوادث تهران؛ شناسایی پدر و پسر قاچاقچی و دستگیری قاتلی که ۹ نفر را آتش زد

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کاراگاهان در ادامه با تحقیقات محلی دریافتند؛ یک روز پیش از وقوع حریق، یک جوان ۱۹ ساله افغان با ۹ تن از افغان های حاضر در آن ساختمان درگیر شده و به بیرون از ساختمان طرد می شود. پس از آن کارآگاهان با توجه به سوختگی آن جوان در حال فرار سریعا وی را شناسایی و دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی انتقال دادند.

سردار ولی پور گودرزی در ادامه با بیان اینکه متهم در بازجویی ابتدا منکر شده و سپس ناگزیر لب به اعتراف گشود، عنوان کرد: متهم در بازجویی ابتدا اقرار کرد که به دلیل مسائل غیر اخلاقی با ۹ تن از افراد داخل اتاق درگیر شده و سپس آن ۹ تن، وی را به بیرون از ساختمان طرد کرده و شامگاه حین استراحت، او به ساختمان نفوذ کرده و با استفاده از بنزین ساختمان را به آتش کشید و حین فرار خودش نیز دچار سوختگی شده است.

وی یادآور شد: متهم با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی، به جرم قتل عمد در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

دستگیری سارقان روف ریل خودرو در شمال شهر تهران
سردار علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۲ تن از سارقان حرفه‌ای روف ریل خودرو در شمال شهر تهران خبر داد.

وی ادامه داد: در پی وقوع سرقت های سریالی روف ریل خودرو در مناطق شمالی شهر تهران و دریافت شکایت مال باختگان، موضوع رسیدگی به این پرونده در اختیار تیمی زبده از کارآگاهان اداره بیستم آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی تحقیقات میدانی دریافتند؛ سارق به صورت شبانه در یکی از محله های شمال شهر تهران اقدام به سرقت روف ریل خودرو (باربند سقفی خودرو) کرده و پس از آن سریعا متواری می شود.

این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: کارآگاهان در گام بعدی با استفاده از شیوه های نوین کشف جرم موفق شدند هویت و مخفیگاه سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را در شمال شرقی تهران دستگیر و به اداره بیستم پلیس آگاهی انتقال دهند.

سردار ولی پور گودرزی در ادامه با بیان اینکه متهم با وجود مستندات موجود صراحتا به ارتکاب جرم معترف گردید، عنوان کرد: متهم در بازجویی به ۸ فقره سرقت دیگر نیز اقرار کرد. کارآگاهان در ادامه بازجویی موفق شدند با استفاده ازفنون بازجویی هویت و مخفیگاه یکی دیگر از مالخران را شناسایی کرده و در یک عملیات غافلگیرانه او را در شرق تهران دستگیر و به این اداره دلالت دادند. کارآگاهان در بازرسی منزل متهمین تعدادی روف ریل کشف کردند و برای عودت به مال باختگان به اداره بیستم انتقال دادند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان با بیان اینکه تعدادی از روف ریل ها به مالباختگان عودت داده شده است، خاطرنشان کرد: متهمین با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی، برای کشف دیگر جرائم و شناسایی سایر شکات در اختیار اداره بیستم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha