۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85280112
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحلیلگر مسائل بین‌المللی: قدرت ایران فراتر از منطقه است

بجنورد- ایرنا- تحلیلگر مسائل بین المللی با بیان اینکه نظام جهانی در حال تغییر است گفت: قدرت ایران از منطقه‌ فراتر رفته و در حال تبدیل شدن به قدرت جهانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسن قدیری ابیانه روز شنبه در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در بجنورد مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: اینک نظم جهانی در حال تغییر است و اسلام به رهبری ایران یکی از قطب های جهان خواهد شد.

وی با بیان اینکه قدرتمان باید در تمامی زمینه‌ها تقویت شود، افزود: برای رسیدن به این مهم باید با مدیریت صحیح در بخش های مختلف کشور به سمت توسعه پیش رفت و طوری باید برای رسیدن به این قدرت جهانی عمل کنیم که دشمن ناامید شود.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا خاطرنشان کرد: رژیم آمریکا در حال افول و نظام جهانی رو به تغییر است و این رویه فرصت ها و تهدید هایی را شامل می شود که باید از این فرصت ها بهره درست برد.

وی گفت:‌ آمریکا قبل، حین و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با ایران دشمنی دارد و این شعار "مرگ بر آمریکا" بعنوان راه و مسیر راهنمای ما همچنان سر داده می شود.

تحلیلگر مسائل بین المللی خاطرنشان کرد: آمریکا و بسیاری از کشورهای قدرتمند جهان عراق را در جنگ با ایران کمک نظامی و مالی کردند و فکر می کردند که ایران اسلامی که وابسته به شرق و غرب نباشد، شکست خواهد خورد.

وی عنوان کرد: دشمنان فکر می کردند که استقلال ایران اسلامی یک تهدید است اما نمی دانستند که استقلال یک فرصت محسوب می شود که با توانمندی و اتکا به خود، سربلند و عزتمند می شویم.

استقامت مردم غزه بیانگر شکست رژیم صهیونیستی است

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک و استرالیا در بخش دیگری از سخنانش به جنایت های اسرائیل در غزه اشاره کرد و افزود: بسیاری از کشورهای جهان همدست جنایت های رژیم صهیونیستی هستند.

وی عنوان کرد: اینک مردم فلسطین با اراده و مقاومت توانسته اند در برابر ظلم های اسرائیل و جنایت های آن ایستادگی کنند و این خود نشان دهنده نابودی این رژیم غاصب است.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی برخی از کشورها از جمله لبنان، یمن و سایر باعث شده است که سقوط استکبار جهانی نزدیک شود.

وی با بیان اینکه مسلمانان توانمندی این را دارند که در برابر آمریکا ایستادگی کنند افزود: قدرت های جهانی از جمله اسرائیل رفتنی هستند و برای ماندن دست و پا می زنند.

این تحلیلگر مسائل بین المللی با بیان اینکه آمریکای ها به ترس از ایران اقرار کرده اند افزود: برخی هنوز هم باور ندارند که مذاکره با آمریکا هیچگاه نتیجه‌ای نخواهد داشت و بنا به مصلحت‌های جناحی بعضا حرف‌هایی می زنند در حالی که اکنون آمریکا قدرت گذشته را ندارد، ارزش دلار آن مثل گذشته نیست و حتی در درون اختلاف هایی دارند.

وی با بیان اینکه مردم ایران دشمن شناس هستند افزود: اهداف دشمن را می دانیم و با شناخت کافی اجازه رسیدن به اهدافشان را نمی دهیم چرا که ما همان حکومت "نه شرقی نه غربی" هستیم و و باید روی پای خود ایستادگی کنیم.

قدیری ابیانه تصریح کرد: دشمنان فکر می کردند که ایران اسلامی ضعیف است برای همین دست به ترور می زدند و هیچگاه موفق نشده اند.

دانش‌آموزان خراسان شمالی همزمان با روز تسخیر لانه جاسوسی با حضور حماسی خود در راهپیمایی ۱۳ آبان از مردم فلسطین حمایت و خیابان‌های شهرها را به قرارگاه دفاع از مظلومیت تبدیل کردند و در پایان این راهپیمایی زنگ مبارزه با استکبار نیز به صدا در آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha