۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۰۶
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85280156
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام ارشد آمریکایی: دولت بایدن منتظر تغییر تاکتیک اسرائیل در جنگ غزه است

تهران-ایرنا- شبکه سی ان ان به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نوشت: مقامات واشنگتن انتظار دارند در روزهای آینده مرحله جدیدی در جنگ غزه آغاز شود و تل آویو حملات هوایی خود را کاهش دهد و بیشتر بر روی عملیات زمینی تاکتیکی متمرکز شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از این شبکه آمریکایی، همزمان با تداوم کمک های انسانی به غزه، یک مقام ارشد آمریکایی روز جمعه به این رسانه گفت: "دولت بایدن انتظار دارد از شدت حملات هوایی اسرائیل کاسته شود و با هدف پاکسازی شبکه گسترده ای از تونل های زیرزمینی که حماس از طریق آنها مبارزه می کند، بر عملیات زمینی تمرکز بیشتری شود.

مقام مذکور گفت: همزمان با حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه پناهندگان جبالیا در شمال غزه که انتقادهای بین المللی را برانگیخته است، دولت آمریکا به صراحت درباره تصمیمات جنگی و عمدی بودن این حمله با اسرائیل گفت وگو و سوالات مهمی را مطرح کرده است.

رژیم صهیونیستی مدعیست این حمله فرمانده حماس را که در یکی از سنگرهای زیرزمینی مخفی شده بود، هدف قرار می داد و با انفجار این مجتمع احتمالا ساختمان های اطراف هم فرو ریخته اند.

مقام ارشد دولتی آمریکا درباره این که دولت بایدن چه زمانی احساس خواهد کرد باید به آتش دعون بس کند، گفت با توجه به گستردگی و ماهیت حملات حماس به رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر (۱۵ مهر)، آتش بس مناسب نیست.

وی تکرار کرد که آمریکا از رژیم صهیونیستی درخواست کرده که آنچه را که دولت بایدن «وقفه انسان دوستانه» در جنگ نامیده اجرا کند و هر چند که (به زغم مقامات واشنگتن) این رژیم حق دارد از خود دفاع کند باید به قوانین انسان دوستانه بین المللی متعهد باشد.

سی ان ان نوشت: در جلسه جمع آوری کمک های مالی برای کارزارهای انتخاباتی بایدن در مینیاپولیس، یک معترض از ادامه صحبت های رئیس جمهوری جلوگیری کرد و گفت من به عنوان یک خاخام از تو می خواهم همین حالا اعلام آتش بس کنی.

بایدن در پاسخ به او گفت از وقفه در جنگ برای ارائه کمک های انسان دوستانه و اجازه آزادی اسرا در غزه حمایت می کند.

سی ان ان نوشت: همان طوری که این رسانه گزارش داده است مشاوران بایدن بر این باورندکه پیام دولت آمریکا در هشدار به رژیم صهیونیستی، بیشتر در جلسات خصوصی مطرح شده و بر خلاف لفاظی های عمومی، مذاکرات سختی پشت پرده انجام شده است.

یک مقام آمریکایی آگاه به انتظارات دولت بایدن از ادامه جنگ غزه روز جمعه گفت: «روند فشرده ای برای آزادی افراد تحت اسارت حماس در غزه، وجود دارد».

وی افزود، روند موفقیت آمیز آزادی دو اسیر صهیونیستی در ماه گذشته میلادی، تا حدی یک روند آزمایشی برای امکان پذیری آزادی دیگر اسرا بود اما این روند با توجه به تعداد بالای اسرا بسیار دشوار است. مقامات می گویند مذاکره برای آزادی اسرا با توجه به تعداد زیاد آنها، به توقف در خصومت و درگیری ها نیاز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha