مخبر: هنوز با اهداف سند راهبردی ایران و چین فاصله زیادی داریم

تهران - ایرنا - معاون اول رییس جمهور گفت: تمامی توافقات با چین در چهارچوب سند ۲۵ ساله راهبردی است و هنوز با اهداف این سند، فاصله سنگینی داریم.  

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، «محمد مخبر» پیش از عزیمت به چین در فرودگاه مهرآباد تهران با اشاره به اهداف سفر خود به شانگهای اظهار کرد: بنا به دعوت نخست‌وزیر و دیگر مقامات چین برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی، عازم شانگهای هستیم. روابط ایران و چین راهبردی است و در ساحت‌های مختلف با چین همکاری‌های خوبی داریم.

وی با اشاره به سفر رییس‌جمهور به چین افزود: سفر آقای رییس‌جمهور به چین منجر به تفاهمات و توافقات خوبی شد که نیاز به پیگیری دارد و باید موانع آن‌ها، بررسی و برطرف شود. تمامی توافقات با چین در چهارچوب سند ۲۵ ساله راهبردی است و هنوز با اهداف این سند، فاصله سنگینی داریم.

مخبر تصریح کرد: غرفه‌های زیادی توسط فعالان اقتصادی کشورمان در این‌ نمایشگاه شکل گرفته است؛ یکی از اتفاقات خوبی که رخ می‌دهد این است که نخست وزیر چین از غرفه‌های ایرانی بازدید خواهد کرد.

وی با اشاره به رشد ۲۰ درصدی غرفه‌های ایرانی در این‌ نمایشگاه افزود: تراز تجاری ایران و چین تراز خوبی است، ایران صادرات قابل توجهی به کشور چین دارد.

مخبر با بیان اینکه در جهت رفع موانع همکاری های ۲۵ ساله تلاش می کنیم،  گفت: سفر رئیس جمهور کشورمان به چین منجر به برخی توافقات و تفاهمات شد که برخی از این توافقات به قرارداد تبدیل شده و برخی نیز با موانعی همراه است که تلاش خواهیم کرد در این سفر موانع و مشکلات پیش روی اجرایی شدن توافقات را مرتفع کنیم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: البته شاید اکنون بنابه مصالح، استفاده چندانی از آن نشود و بخش زیادی از فعالیت‌های ما در کشور مربوط به در حوزه صادرات چین است. حتی بحثی که مطرح می‌شود که واردات ما از چین بیشتر است در واقع درست است اما نوعا مواد اولیه و تکنولوژی مثبت است.  

مخبر خاطرنشان کرد: این حجم از حضور صادرکنندگان ایرانی در نمایشگاه فرصت خوبی است زیرا کشور الان برای مسائل مختلف فناوری، نفت، صنایع نفتی، صنعت، معدن حرف برای گفتن دارد و این نمایشگاه و این غرفه‌ها می‌تواند بحث صادرات به چین را تقویت کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha