۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۱۸
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85281237
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تاریکدره همدان پیش از نیمه پاییز سفیدپوش شد+فیلم

۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۱۸
کد خبر: 85281237
تاریکدره همدان پیش از نیمه پاییز سفیدپوش شد+فیلم

همدان- ایرنا- ارتفاعات و پیست اسکی تاریکدره موسوم به "بهشت گمشده ایران زمین" به عنوان کوچکترین پیست کشور همزمان با بارش‌های شب گذشته و برودت هوا پیش از رسیدن به نیمه اول پاییز سفیدپوش شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیست اسکی تاریکدره همدان بعد از پیست دیزین و شمشک به عنوان سومین پیست مطرح و مجهز کشور در سال ۱۳۶۴ تاسیس و به بهره برداری رسید.

بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته سبب شد تا ارتفاعات این پیست از مسیر گنج نامه تا روستای شهرستانه سفیدپوش شود هر چند به گفته کارشناسان رشته اسکی، ارتفاع برف به حدی نیست که بتوان نسبت به راه‌اندازی پیست تاریکدره اقدام کرد.

تاریکدره همدان سفیدپوش شد

با این وجود، بارش برف به نسبت مدت مشابه سال گذشته زودتر صورت گرفته و یخ زدی سطح مسیر جاده باعث شد تا امروز خودروهای سنگین راهداری، برفروبی مسیر تاریکدره به تویسرکان را انجام دهند.

پیست اسکی تاریک دره با یک هزار و ۶۰۰ متر طول قابلیت برگزاری مسابقات اسکی روی چمن و برف را در تمام فصول سال دارد و تله ‌سی‌یژ این مجموعه با ۱۰۰ صندلی و یک هزار و ۶۰۰ متر طول خط فعال شده و با راه‌اندازی این دستگاه وسعت پیست به ۵۰ هکتار رسیده است.

نزدیکی تهران به همدان و قرار گرفتن موقعیت جغرافیایی پیست تاریک دره در نزدیک‌ترین مسیر تردد تا مرکز شهر همدان باعث شده تا اسکی بازان شرایط آن را ایده آل بدانند.

تاریکدره همدان سفیدپوش شد

تنها دغدغه اسکی بازان طی سال‌های گذشته غیر استاندارد بودن مسیر دسترسی به پیست از محور گنجنامه بود و با این حال در راستای ایمنی این جاده، عملیات نصب نیوجرسی و گاردریل در قسمت شیب دار از امروز توسط عوامل فنی اداره راه و شهرسازی استان همدان اجرا شد.

هواشناسی همدان اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۰ میلیمتر بارش را در سطح همدان داشته ایم اما تا پایان هفته آسمان این استان صاف تا کمی ابری خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha