۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۴۴
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85281347
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاثیرگذاری حمایت شهرداری آبادان در بهبود شرایط توسعه و رونق کتابخانه‌های شهر 

آبادان - ایرنا - مدیر کتابخانه‌های آبادان به پرداخت هفت میلیارد ریال سهم نیم درصد شهرداری آبادان اشاره کرد و گفت: حمایت های شهرداری تاثیرگذاری مطلوبی در توسعه و رونق کتابخانه های شهر آبادان داشته است.

احمد ربیعی یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رشد ۹۰ درصدی امانت کتاب در آبادان اظهار کرد:تعداد اعضای کتابخانه‌ها ۵۰ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: پیش از این، کتابخانه‌های آبادان به‌دلیل محدودیت منابع مالی نسبت به دیگر شهرستان های استان، جایگاه پانزدهم تا بیست‌وسوم بود.

مدیر کتابخانه‌های آبادان تصریح کرد: با افزایش پنج برابری پرداخت نیم درصد از درآمدهای سهم شهرداری آبادان به این اداره، خدمات کتابخانه ها در شهرستان آبادان کیفتی تر شد.

ربیعی با بیان اینکه هم‌اکنون کتابخانه های شهرستان آبادان به‌لحاظ شاخص های ارزیابی در جایگاه پنجم استان قرار دارد ادامه داد: در صورت ادامه حمایت شهرداری آبادان و پرداخت به موقع سهم کتابخانه‌ها، کسب رتبه دوم یا سوم استان دور از انتظار نیست ضمن اینکه این حمایت‌ها عامل اساسی در بهبود شرایط کتابخانه‌های شهر است.

وی گفت: پس از کمک شهرداری به کتابخانه‌های آبادان زیرساخت‌های مناسبی از جمله نصب وسایل سرمایشی انجام شده است که این امر افزایش ۳۰ درصدی مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌ها نسبت به سال گذشته را درپی داشته است.

مدیر کتابخانه‌های آبادان از ارائه خدمات فرهنگی و پژوهشی متنوع‌تر به اعضای عضو کتابخانه‌های شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: تعداد اعضای کتابخانه‌های آبادان از ۲۵ هزار نفر به ۳۳ هزار نفر در سال جاری افزایش یافته است.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی کسب و کار، برگزاری کلاس‌های آموزشی و دوره‌های حضور در فضای مجازی برای فروش کتاب در آبادان خبر داد و گفت: با برپایی نمایشگاه فروش، حمایت از هنرمندان صنایع دستی شهرستان در دستور کار قرار دارد.

ربیعی گفت: این اقدامات باعث شکل گیری طرح پژوهشی برای کتابخانه‌های آبادان شد به گونه‌ای که یکی از کتابداران این شهرستان در همایش بین المللی کسب و کار رتبه دوم در زمینه ارائه طرح های مطالعاتی با موضوع این همایش را کسب کرده است.

شهرستان آبادان دارای ۲۶ کتابخانه با ۳۳ هزار عضو می باشد.

شهرداری‌ها بر اساس قانون موظف هستند به صورت ماهیانه نیم درصد از درآمدهای مشخص شده‌ خود را در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی واریز کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha