۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۸:۵۸
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85281368
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار: مدل هوشمندسازی دزفول نهایی شد

۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۸:۵۸
کد خبر: 85281368
شهردار: مدل هوشمندسازی دزفول نهایی شد

دزفول – ایرنا – شهردار دزفول گفت: مدل هوشمندسازی شهر دزفول با بهره گیری از هوش مصنوعی، نقشه‌های سه بعدی و توسعه زیرساخت‌های فناوری شهری نهایی شد و عملیات اجرایی این طرح از سه ماه آینده آغاز می‌شود.

محمد عتاب اهوازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تشکیل کارگروه شهر هوشمند در شهرداری دزفول افزود: خردادماه امسال این کارگروه به منظور تهیه شیوه نامه‌ها و بررسی تجربه شهرهای پیشرو تشکیل و در این مدت ضمن بازدیدهای متعدد پیشنهادهای ۴۰ شرکت شاخص و دانش بنیان مطالعه شد.

وی ادامه داد: مدل هوشمندسازی شهر هوشمند دزفول سرانجام پس از برگزاری نشست‌های تخصصی متعدد با شرکت‌های شاخص کشور که برخی از آنها در سطح بین المللی هم شناخته شده هستند، انتخاب و نهایی شد.

شهردار دزفول با بیان اینکه بهره گیری از هوش مصنوعی موجب تحول در مدیریت شهری و خدمت رسانی به شهروندان می‌شود، تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح ضمن جبران عقب ماندگی‌های دزفول در این بخش، دزفول در ردیف شهرهای هوشمند برتر کشور قرار می‌گیرد.

هوشمندساری دزفول طی ۳۶ ماه تکمیل می‌شود

عتاب اهوازی بیان کرد: اسناد مناقصه انتخاب مشاور و پیمانکار هوشمند سازی شهر دزفول توسط کارگروه مربوط در حال تهیه است و انتظار رود تا کمتر از سه ماه آینده پیمانکار مربوطه تعیین و شروع به کار کند.

وی افزود: هوشمندسازی دزفول طی ۳۶ ماه انجام می‌شود که بخش زیادی از این زمان مربوط به برداشت لیزری، هوایی و زمینی و سه بعدی سازی شهر و همچنین ممیزی انسان محور و ثبت اطلاعات تمام املاک و مستحدثات محدوده و حریم شهر دزفول می‌باشد.

شهردار اهواز تاکید کرد: با اجرایی شدن طرح شهر هوشمند دزفول از ۲۰ ماه آینده تحول چشمگیری در بخش‌های مختلف مدیریت شهری رقم می‌خورد که ارایه خدمات به صورت غیرحضوری و بر خط به شهروندان در تمام بخش‌ها به ویژه شهرسازی، املاک و مطالبات شهروندی و کاهش ۸۰ درصدی مراجعات حضوری شهروندان به شهرداری از جمله دستاوردهای این طرح است.

نقشه سه بعدی دزفول تدوین می‌شود

عتاب اهوازی گفت: پس از تهیه نقشه‌های سه بعدی و ممیزی املاک دزفول، تهیه نرم افزارها و زیرساخت‌های لازم و بهره گیری از هوش مصنوعی، آموزش کارکنان شهرداری و شهروندان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سهولت در مدیریت و اجرای طرح‌های عمرانی و حمل و نقل و ترافیک، شناسایی درآمدهای شهرداری و ایجاد درآمدهای پایدار، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، شفاف سازی و فسادستیزی، مشارکت فعال و موثر شهروندان در مدیریت شهری، صرفه جویی در هزینه‌ها و مدیریت هوشمند منابع مالی و مدیریت نیروی انسانی و بهره وری بهتر در عملکرد پرسنل شهرداری از دیگر دستاوردهای اجرای شهر هوشمند دزفول است.

به گزارش ایرنا، شهر هوشمند یک مفهوم نوین است که ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، بهره‌وری منابع و ارتقای مدیریت شهری را با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و اطلاعات جمع‌آوری شده دنبال می‌کند.

در یک شهر هوشمند، از اینترنت مبتنی بر تجهیزات الکترونیک، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، ابر محاسبات، هوش مصنوعی و دیگر فناوری‌های پیشرفته استفاده می‌شود تا ارتباط بین اجزای مختلف شهر، اطلاعات شهروندان و سیستم‌های مدیریتی فراهم شود.

هدف اصلی ایجاد شهر هوشمند بهبود کیفیت زندگی شهروندان از طریق اجرای طرح‌های هوشمند شهری مانند مدیریت ترافیک، انرژی هوشمند، پارکینگ هوشمند، هوشمندسازی ساختمان، مدیریت پسماند و حمل‌ونقل هوشمند است تا مشکلات اجتماعی و محیطی را بهبود بخشد و سطح زندگی شهروندان را ارتقا دهد.

همچنین شهر هوشمند به‌عنوان یک ابزار کلیدی برای مدیریت منابع شهری به طرز قابل‌توجهی می‌تواند بهره‌وری و انسجام در عملکرد شهر را افزایش دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha