۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85281418
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تامین ۷۷ هزار تن کود برای کشاورزان همدانی

۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹
کد خبر: 85281418
تامین ۷۷ هزار تن کود برای کشاورزان همدانی

همدان - ایرنا- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: ۷۷ هزار و ۳۵۰ تن کود ازته، پتاسه و فسفاته از ابتدای امسال تاکنون برای کشاورزان استان تامین شده است.

بهروز الیاسی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:از این مقدار سهمیه ۶۳ هزار و ۴۵۰ تن ازته، ۹ هزار و ۳۷۰ تن فسفاته و چهار هزار و ۵۳۰ تن پتاسه برای استان تأمین و تدارک شده است.

این مسوول یادآور شد: برای سال جاری ۱۲۰ هزار تن انواع کود از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای کشاورزان استان همدان اختصاص یافت.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاوزان همدان با اشاره به تخصیص کودهای کشاورزی توسط دفتر مرکزی شرکت از پتروشیمی ها و مبادی کرمانشاه، لردگان، مرودشت شیراز، ارومیه، عسلویه، بندر امام خمینی (ره) و بندرعباس، خاطرنشان کرد: عملیات توزیع از پتروشیمی ها و مبادی به مقصد استان همدان به صورت شبانه روزی از طریق ناوگان حمل و نقل انجام می گیرد تا کود مورد نیاز کشت های استان به موقع تامین شود.

الیاسی تاکید کرد: این کودها طبق سهمیه بندی سازمان جهاد کشاورزی استان و بر اساس سامانه پهنه بندی و با صدور حواله الکترونیکی از طریق سامانه حمل و نقل و پایش توزیع می شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان همچنین گفت: این شرکت آمادگی کامل دارد تمامی برنامه کودی استان را در اختیار کشاورزان قرار دهد و از کشاورزان و باغداران درخواست می کنیم تا با ثبت باغ و زمین زراعی خود در سامانه پهنه بندی، کود مورد نیاز خود را دریافت کنند.

به گزارش ایرنا، همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha