۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85281320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۴۴ درصدی اعتبارات جهاد کشاورزی همدان

۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبر: 85281320
افزایش ۴۴ درصدی اعتبارات جهاد کشاورزی همدان

همدان- ایرنا- مدیر برنامه و بودجه سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از افزایش ۴۴ درصدی اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای جهاد کشاورزی همدان نسبت به سال گذشته خبر داد.

جعفر مصباحی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال جاری اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان در قالب ۱۲ برنامه، ۱۸ طرح و ۲۱۰ پروژه با ۹۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استان تامین شده است که رشد چشمگیری نسبت به سال گذشته دارد.

وی درباره بودجه سال ۱۴۰۲ سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: در سال جاری بر اساس سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی، اسناد بالا دستی، برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی و استانداری همدان، پروژه‌ها پیش‌بینی و بعد از تصویب در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در قالب موافقت نامه به منظور اجرا به سازمان جهاد کشاورزی ابلاغ شده است.

مدیر برنامه و بودجه سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: اعتبارات سال جاری سازمان جهاد کشاورزی در حوزه‌های زراعت، باغبانی، مکانیزاسیون، حفظ نباتات، شیلات و امور آبزیان، دام و طیور، صنایع تبدیلی و غذایی، ترویج کشاورزی، امور اراضی، آب و خاک و امور فنی و مهندسی جذب خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین سهم از این اعتبارات مربوط به مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی است گفت: با توجه به خشکسالی‌های سال های اخیر، نیازهای بهره‌برداران بخش کشاورزی در این حوزه تامین می‌شود.

مصباحی با بیان اینکه اعتبارات امسال از سه منبع اعتباری، سرمایه استانی، سه درصد نفت و گاز و قانون استفاده متوازن از امکانات کشور تأمین شده است تصریح کرد: اگرچه تنها شهرستان نهاوند با توجه به دستورالعمل اجرای بودجه امسال مجاز به بهره‌مندی از اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور خواهد بود.

همدان یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است، که این استان با وجود داشتن ۲.۱ درصد از وسعت کشور، ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha