همکاری ادارات برای معرفی ظرفیت های فرهنگی لرستان ضروری است + فیلم

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: این استان دارای ظرفیت های فرهنگی بیشماری می‌باشد که عزم همگانی، همکاری و همدلی دستگاه های اجرایی برای معرفی و استفاده از این داشته ها ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرهاد زیویار روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با حضور آیت الله رییسی رییس‌جمهور به صورت ویدیو کنفرانس اظهار کرد: در ماه جاری مناسبت های مختلف فرهنگی از جمله دیدار با مقام معظم رهبری، برگزاری کنگره ملی شهدا و راهپیمایی ۱۳ آبان برای استان رقم خورد که پیوست های فرهنگی تاثیرگذار در جامعه‌ و زندگی روزمره، در این مناسبت ها پدیدار می‌شود.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) برای حفظ اصالت و شان مردم در سال ۱۳۴۲ اقدام تاریخی را انجام داد و از همان زمان در مقابل شکل گیری اسراییل غاصب موضع گیری کرد که در ادامه این اقدام، دانش آموزان ۱۳ آبان ماه ۱۳۵۸ حماسه آفرینی کردند.

وی افزود: موارد فرهنگی بسیاری وجود دارد اما انسجام داخلی ضروری است و در این راستا حلقه‌های ارزش، باید به هم وصل شوند و بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند.

استاندار لرستان با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دنیا پرآوازه و مشهور شد تصریح کرد: این شهید بزرگوار باید به عنوان الگوی فرهنگی در جامعه معرفی شود چراکه دنیا را تحت تاثیرگذار قرار داده است.

زیویار ادامه داد: اطلس فرهنگی استان با همت نماینده‌ ولی فقیه در لرستان و دیگر دستگاه های فرهنگی تکمیل و رونمایی شده که در این راستا ۱۰ هزار میلیارد ریال به استان ها اختصاص یافته و سهم هر استان ۳۰۰ میلیارد ریال مشخص شده است.

وی گفت: این اعتبار هرچند اندک، اما می‌تواند اقدامات فرهنگی خوبی را بنا نهد چراکه ظرفیت های فرهنگی بیشماری وجود دارد که با همکاری و همدلی دستگاه های اجرایی عملیاتی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha