مماشاتی با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در زنجان نمی‌شود

زنجان- ایرنا-  سرپرست مدیریت هماهنگی و نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز شهرداری زنجان با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز تبدیل به معضل اجتماعی در شهر شده است، گفت: با هماهنگی منسجم شهرداری و پلیس جلوی هرگونه تخلفات ساختمانی با گشت‌زنی مستمر مأمورین گرفته می‌شود و هیچ‌گونه مماشاتی جهت رفع آثار آن انجام نمی‌گیرد.

رحمان وزیری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرداری زنجان با هماهنگی مقام قضایی و همکاری مأموران فراجا در صورت مشاهده ساخت و سازهای غیرمجاز از ادامه ساخت و ساز ممانعت خواهند کرد.
وی با اشاره به وظیفه شهرداری درخصوص جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز یادآور شد: برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیرمجاز در دستور کار شهرداری قرار دارد.
وزیری با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز از مصادیق بارز وقوع جرم است، اظهار داشت: شهرداری نمی‌تواند صرفاً با ارائه سند عادی نسبت به صدور مجوز پروانه ساخت اقدام کند.

وی ادامه داد:‌ مواردی اخیراً اتفاق افتاده است که افراد از طریق دور زدن قانون نسبت به ارتکاب ساخت و ساز غیرمجاز اقدام کرده‌اند.
وزیری نظارت دقیق و هدفمند را در کاهش ساخت و ساز غیرقانونی مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز به نوعی زیرپا گذاشتن و تجاوز به حقوق شهروندی به شمار می‌رود و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده، موارد را به سامانه ۱۳۷ شهرداری گزارش کنند.
وی با اشاره به تبعات اجتماعی و اقتصادی مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز گفت: باید با هم‌افزایی دستگاه‌های متولی از ساخت و سازهای غیرمجاز ممانعت شود.
سرپرست مدیریت هماهنگی و نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز شهرداری زنجان با تأکید بر لزوم همکاری و هماهنگی مضاعف بین دستگاه‌های متولی در جهت مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز خواستار برخورد جدی دستگاه‌ها به منظور جلوگیری از ساخت و سازها و تصرف اراضی و برخورد قانونی با متخلفین و افراد سودجو در این حوزه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha