مردم‌سالاری دینی، مردم‌سالاری ویژه است/ سربلندی وطن از رهگذر انتخابات می‌گذرد

تهران - ایرنا - آیت‌الله خاتمی با اشاره به لزوم مشارکت بالای مردم در دو انتخابات پیش‌رو گفت: متدینین بر اساس دین‌شان خواهند آمد و کسانی هم که متدین نیستند میهن‌شان، وطن‌شان و سربلندی ایران اسلامی را دوست دارند؛ این سربلندی از رهگذر انتخابات می‌گذرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت‌الله «سید احمد خاتمی» امروز در محل ثبت‌نام انتخابات خبرگان رهبری در ستاد انتخابات کشور، در جمع خبرنگاران با اشاره به دو انتخابات پیش‌رو اظهار کرد: به نظر می‌رسد انگیزه جریان ضد انقلاب و کسانی که حضور نظام جمهوری اسلامی را نمی‌پسندند، در این دوره از انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی بیشتر باشد؛ البته راهبرد دشمنان در همه ادوار انتخابات، برگزاری انتخابات به صورت بی‌رمق ‌و بی‌نشاط است.

وی افزود: اکثریت مردم ایران در ۴۴ سال گذشته با نظام همراه بوده و هستند و به صورت باشکوه در انتخابات ۱۱ اسفند شرکت خواهند کرد؛ بنابراین باید گفت که صندوق رای، صندوق ابراز رای است.

آیت‌الله خاتمی گفت: اعلام کردند که ۱۴ آبان روز آغاز نام‌نویسی خبرگان است. من هم وظیفه دیدم برای اعلام وفاداری به نظام و اعلام اینکه در خدمت این نظام اسلامی هستیم، از حوزه انتخابیه کرمان برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نامزد شوم.

وی افزود: مردم، مانند گذشته به صحنه خواهند آمد و با تشخیص خودشان، گزینه اصلح را انتخاب می‌کنند. شورای نگهبان، کف صلاحیت‌ها را تعیین می‌کند و این مردم هستند که با حضور در صحنه چه در خبرگان و چه مجلس، سقف صلاحیت‌ها را انتخاب خواهند کرد.

آیت‌الله خاتمی افزود: انتخابات، هدیه خداوندی به ملت مسلمان ما پس از پیروزی انقلاب است. حقیقت این است که قبل از پیروزی انقلاب، دولت روسیاه پهلوی و دولت‌های دیگر برای مردم حسابی باز نمی‌کردند بلکه خودشان را همه‌کاره می‌دانستند.

وی بیان کرد: از برکات پیروزی انقلاب اسلامی این است که صاحب‌خانه‌ها که مردم بودند، به خانه‌شان برگشتند و حدود ۴۰ بار پای صندوق‌های رای آمدند و سرنوشت خودشان را رقم زدند؛ این از افتخارات نظام اسلامی و مردمی‌بودن نظام است.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: این معنای جمهوریت نظام است؛ جمهوریت یعنی مردم‌سالاری منتها ما مردم‌سالاری ویژه داریم و این مردم‌سالاری، دینی است. بحمدالله ۴۴ سال است که با تز مردم‌سالاری دینی، کشور اداره می‌شود و مردم آن را گزینش می‌کنند. 

وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه جامعتین برای انتخابات خبرگان گفت: من عضو جامعه مدرسین هستم و عضو جامعه روحانیت مبارز نیستم اما مانند ادوار گذشته با همکاری یکدیگر، در عرصه خبرگان ورود می‌کنیم و نامزدهای اصلح را از نظر جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز، در عرصه مجلس خبرگان رهبری معرفی خواهیم کرد.

آیت‌الله خاتمی افزود: با توجه به آنکه مجلس خبرگان رهبری مجلسی فقاهتی است، ان‌شا الله این وظیفه را انجام خواهیم داد و در انجام این وظیفه از علمای بلاد نظرخواهی خواهیم کرد و امیدواریم به یک لیست مشترک برسیم.

وی افزود: مومنین در امر جامع یعنی در مساله‌ای که حضورشان لازم است، در صحنه حضور دارند و جهاد و نماز جمعه، از مصادیق امر جامع هستند. انتخابات هم از مصادیق امر جامع است.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: متدینین بر اساس دین‌شان خواهند آمد و کسانی هم که متدین نیستند میهن‌شان، وطن‌شان و سربلندی ایران اسلامی را دوست دارند؛ این سربلندی از رهگذر انتخابات می‌گذرد. مردم به صحنه بیایند و چه در مجلس شورای اسلامی و چه در خبرگان، آنچه را که می‌خواهند ابراز کنند.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که صندوق رای را برای این گذاشته‌اند که اردوکشی خیابانی نشود؛ بنابراین مردم بیایند و نظرشان را پای صندوق‌های رای ابراز کنند. آیت‌الله خاتمی عنوان کرد: حقیقت آن است که ما این مردم را وفادار به انقلاب اسلامی می‌دانیم و ارادت ما به مردم، ارادت شعاری نیست بلکه ارادت واقعی است و رای مردم را تشریفاتی نمی‌دانیم. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha