۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85281738
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده عراقی: بغداد به توافق امنیتی با کشورهای خلیج فارس همانند توافق با ایران نیاز دارد

بغداد - ایرنا - کمیسیون امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق امضای توافقنامه امنیتی بین این کشور با کشورهای حوزه خلیج فارس مشابه توافق امنیتی که با ایران امضا شده است، ضروری دانست.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «مصطفی الورشان» عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق در گفت و گو با پایگاه خبری بغداد الیوم اظهار داشت: عراق با همه کشورهای همسایه و نه فقط ایران، توافق نامه های امنیتی در زمینه های هماهنگی امنیتی، تبادل اطلاعاته، حفظ مرزها و هماهنگی مواضع دارد اما به روز نیستند.

وی افزود: با توجه به تحولات منطقه و جهان، عراق نه تنها در سطح امنیتی بلکه در سطوح تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری به توافقات امنیتی به روز نیاز دارد و دولت نیز در این زمینه علاقه دارد.

عضو کمیته امنیتی و دفاعی مجلس عراق ادامه داد: این کشور مدتی پیش یک توافقنامه امنیتی بسیار مهم با عربستان سعودی امضا کرد و می توان آن را با سایر کشورهای حوزه خلیج فارس تکرار کرد.

پیشتر « قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق گفته بود که توافقنامه امنیتی مشترک میان بغداد و تهران به نتایجی رسیده است که از سال ۱۹۹۱ بین دو کشور به دست نیامده بود.

وی تاکید کرد: «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با دقت مسیر اجرای این توافق را پیگیری می کند و عراق مشتاق تامین امنیت ایران است و اجازه نخواهد داد که خاک عراق نقطه آغازی برای بی ثبات کردن امنیت کشورهای همسایه باشد.

مشاور امنیت ملی عراق اشاره کرده بود که طرف عراقی مراحل کاری که عراق در منطقه تعیین شده که توسط مخالفان ایران اشغال شده بود انجام داد را به ایرانیان اطلاع داد و همه این مناطق از وجود مخالفان جمهوری اسلامی ایران تخلیه شدند.

ایران در آگوست گذشته اعلام کرد که با عراق به توافقی رسیده است تا گروه‌های مخالف مخالف تهران را خلع سلاح کند و تا اواسط سپتامبر آنها را از اقلیم کردستان عراق منتقل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha