پورسلمان: غفلت کنیم سهمیه المپیک از دستمان می‌رود

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: ۶ اعزام و ۲ اردوی بلند مدت را تا المپیک پاریس در برنامه داریم و اگر غفلت کنیم تیم‌های دیگر این سهمیه را از ایران گرفته و به نام خود ثبت می‌کنند.

علیرضا پورسلمان روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و در واکنش به ارزیابی او از میزبانی ایران در جام‌جهانی سابر تاکید کرد: با توجه به اینکه رقبای آسیایی ما در این دوره از رقابت‌ها حضور داشتند می‌بایست بهتر از این نتیجه می‌گرفتیم،‌ این نتیجه نشان داد باید در بخش پایه کار جدی‌تری انجام شود و امیدوارم این نتیجه به ما کمک کند تا در اسلحه سابر، پویا و فعال‌تر شویم، البته نگاه ما تنها به سابر نیست و به دنبال میزبانی در دو اسلحه دیگر هم هستیم.

وی ادامه داد: میزبانی در ایران خیلی سخت است چراکه زیرساخت‌ها خوب نیست و تجهیزات فنی هم باید در اختیار باشد. برای این رقابت‌ها هیچ هزینه‌ای به کشورهای شرکت کننده پرداخت نشد. از سویی دیگر حق ورودی هم دریافت کردیم اما هزینه برگزاری مسابقات بسیار بالاست و اگر مواردی از جمله حمل‌ونقل، هزینه‌های جاری و مواردی از این دست را بخواهیم لحاظ کنیم باید گفت فدراسیون از این رقابت‌ها درآمدزایی نداشت.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در خصوص اینکه آیا به تیم‌های برتر جوایز نقدی هم اهدا شد یا خیر، تاکید کرد: جوایز نقدی نداشتیم چراکه مسابقات تحت عنوان جام‌جهانی برگزار شد و امتیاز بالایی داشت و کشورها به دنبال کسب امتیازهای لازم بودند.

پورسلمان در خصوص اینکه آیا امکان تغییر زمان جام جهانی وجود نداشت، گفت: مسابقات در تقویم فدراسیون جهانی ثابت است و اگر این تاریخ را تغییر می‌دادیم، سایر مسابقات هم دچار مشکل می‌شد و این زمان‌بندی با تقویم فدراسیون جهانی از مدت‌ها پیش هماهنگ شده بود.

وی در مورد ارزیابی‌اش از تیم ملی سابر بزرگسالان ایران در مسیر کسب سهمیه المپیک یادآور شد: شرایطی حساس و ویژه‌ای در سابر بزرگسالان داریم و اعزام‌های بسیار مهمی در راه است، شرایط مالی کار را سخت کرده است. تا المپیک ۶ اعزام و ۲ اردوی بلند مدت را در برنامه داریم. الان سهمیه در دست ماست اما در صورت عدم اعزام، ژاپن و چین با تمام قوا ما را دنبال می‌کنند و اگر کوتاهی کنیم می‌توانند سهمیه ایران را از آن خود کنند. بدون شک در الجزایر کار سختی داریم و امیدواریم در نهایت در جمع ۸ تیم برتر باشیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در خصوص اینکه باوجود قطعی شدن سهمیه علی پاکدامن چرا فدراسیون آن را اعلام نکرده، گفت: در این مورد به صورت قطعی نمی‌توان اعلام نظر کرد و منتظر هستیم تا فدراسیون جهانی اسامی نفرات حاضر در المپیک را به صورت رسمی منتشر کند.

گفتنی است جام‌جهانی جوانان در اسلحه سابر روز گذشته با کسب عنوان سومی تیمی ایران به پایان رسید و تیم‌های ازبکستان و ترکیه اول و دوم شدند. در بخش انفرادی نیز نیما آقایی و فورکان یامان ترکیه‌ای به طور مشترک سوم شدند. در این بخش اسلام بیک عبدازوف از ازبکستان اول شد و عبدالکریم محمد از کویت به مقام دوم دست یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha