پورسلمان: میزبانی جام‌جهانی ۱۰میلیارد هزینه دارد/ باید از اعتبار ورزش ایران دفاع کنیم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: با توجه به لغو جام‌جهانی شمشیربازی لهستان منتظر هستیم تا کشور دیگری برای میزبانی درخواست بدهد اما اگر ۱۰ میلیارد اعتبار داشتیم این میزبانی را تقبل می‌کردیم تا با حضور ۴۰ کشور جهان ضمن نشان دادن توانمندی کشورمان، تبلیغات هدفمند خارجی را هم خنثی و واقعیت‌های موجود را به رخ بکشیم.

علیرضا پورسلمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تایید لغو جام‌جهانی شمشیربازی لهستان تصریح کرد: این رقابت‌ها همانطور که اعلام شد در ورشو برگزار نخواهد شد و منتظر هستیم تا کشور دیگری این میزبانی را تقبل کند تا خودمان را برای حضور در این رویداد آماده کنیم.

وی ادامه داد: تنها نگرانی ما در این برهه زمانی آن است که هیچ کشور اروپایی درخواست میزبانی ندهد و در آن صورت اگر کشورهایی مانند آمریکا یا کانادا درخواست میزبانی بدهند، کار برای ما خیلی سخت می‌شود. جدا از بعد مسافت باید برای تامین هزینه‌های رفت و برگشت فکر اساسی کرد چرا که رقم بسیار بالایی می‌شود و شاید از توان فدراسیون هم خارج باشد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد: البته هنوز یک امید وجود دارد و آن به علاقه‌مندی میزبانی کشورهای ترکیه و گرجستان باز می‌گردد، در این مدت آنها مسابقات متعددی را برگزار کرده و اگر این‌بار هم وارد عمل شوند برای ما بسیار خوب خواهد بود. الان همه تیم‌ها برای کسب سهمیه المپیک جدالی تنگاتنگ دارند و اگر کوچکترین غلفتی بکنیم، بدون شک افسوس خورده و باید تاوان آن را هم بدهیم، برای همین است که بارها اعلام کرده‌ام اگر کوتاهی کنیم باید در انتظار عدم کسب سهمیه ایران در پاریس باشیم و تمام تلاش ما این است که نمایندگان ایران در این آوردگاه بزرگ به میدان بروند.

پورسلمان به تلاش‌های بی‌وقفه و هزینه‌های بسیار تیم‌های آسیایی و مدعیان حضور المپیک اشاره کرد و گفت: رقبای ما منتظر یک لغزش یا تعلل از سوی ما هستند تا خود را بالا کشیده و جواز حضور در المپیک را بگیرند. این میزبانی سهمیه اروپا است اما همانطور که گفتم اگر هیچ کشوری درخواست میزبانی ندهد، بدون شک باید در قاره‌ای دیگر برگزار شود که امیدواریم به آمریکا و کانادا کار کشیده نشود.

پورسلمان: میزبانی جام‌جهانی ۱۰میلیارد هزینه دارد/ باید از اعتبار ورزش ایران دفاع کنیم

وی در پاسخ به این سئوال که چرا ایران درخواست میزبانی نمی‌دهد یادآور شد: اگر امکانات و شرایط این میزبانی را داشتیم به سرعت وارد عمل شده و از تهدیدها، فرصت می‌ساختیم. برای میزبانی در سطح جهانی نیازمند ورود دستگاه‌های مربوطه و تجهیزات مرتبط هستیم که حدود ۱۰میلیارد تومان هزینه خواهد داشت اما در کنار آن یک میزبانی مهم در راه کسب سهمیه المپیک را به نام ایران ثبت می‌کنیم که به دلیل حضور بیش از ۲۰۰ ورزشکار که از بهترین‌های جهان هم به شمار می‌روند بازتاب‌های خاص خود را دارد. اگر این اتفاق رخ می‌داد فرصتی برای بیان حقیقت و نشان دادن ظرفیت‌های ایران و خنثی کردن تبلیغات دولت‌های متخاصم علیه کشورمان را داشتیم و نمایندگان کشورهای مختلف با حضور در ایران به چشم می‌دیدند آنچه در رسانه‌های معاند مطرح می‌شود بازی رسانه‌ای و تبلیغاتی با اهدافی خاص است، هر چند چنین میزبانی‌هایی توان و ظرفیت ورزشی ایران را هم به رخ می‌کشد که در عرصه ورزش مهم و قابل تاکید است.

رئیس فدراسیون شمشیربازی خاطر نشان کرد: البته این میزبانی درآمدهایی هم به همراه خواهد داشت، حضور ۲۰۰ ورزشکار که از بیش از ۴۰ کشور جهان هستند، به همراه افرادی که برای قضاوت و یا تماشا به ایران می‌آیند هم قابل توجه است. بحث اسکان، تغذیه، ترانسفر و مسائل دیگر را باید لحاظ کرد و در یک کلام اگر این مبلغ را در اختیار داشتیم میزبانی را درخواست می‌دادیم و کار را تمام می‌کردیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha