۵۳ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی سرپل‌ذهاب جانمایی شد

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: ۵۳ هکتار زمین برای ساخت طرح نهضت مسکن ملی به عنوان مهمترین مطالبه و خواست مردم در محله «قره بلاغ» از توابع این شهرستان جانمایی شد.

«صدراله بابلی» روز دوشنبه در حاشیه جلسه شورای مسکن سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در طرح نهضت مسکن ملی تعداد هفت هزار و ۷۷۱ نفر ثبت نام کرده که از این تعداد پس از بررسی های لازم تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ نفر واجد شرایط تأیید شده‌اند.

وی اظهار کرد: در این زمین یک شهرک مسکونی منفصل احداث خواهد شد، طرح‌ها و مشاور آن نیز انتخاب شده‌ و در اجرای این پروژه‌ها منازل حداکثر در ۲ و یا سه طبقه و بدون ارتفاع سازی احداث خواهد شد.

فرماندار سرپل‌ذهاب در ادامه گفت: موضوع تامین زمین و انتخاب مکان یک اولویت و عامل مهمی‌ برای اجرای موفق طرح مسکن است از این رو مکان گزینی برای اجرای طرح مسکن ملی اهمیت دارد.

بابلی ادامه داد: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۱۲۰ هکتار زمین، نیاز است و تاکنون بیش از هفت جلسه در این خصوص برای اختصاص و جانمایی زمین برگزار شده‌ که مشکل تامین زمین مرتفع شود.

او گفت: طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‌های دولت سیزدهم است که با جدیت تمام در دستور کار مسئولان این شهرستان قرار گرفته و برای تحقق منویات رئیس جمهور و راهبرد دولت در بحث ساخت مسکن ملی و خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد این شهرستان نیازمند تلاش، هماهنگی، جدیت و انسجام دستگاه‌های متولی هستیم.

فرماندار سرپل‌ذهاب اضافه کرد: علاوه بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن از ظرفیت‌های خود مالکی و بازسازی بافت فرسوده نیز بهره خواهیم گرفت و در این خصوص به مقاوم سازی واحدهای فرسوده تسهیلات پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی پرداخت می شود که افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به درگاه طرح نهضت ملی مسکن از این تسهیلات استفاده نمایند.

وی در پایان گفت: همچنین اجرای مسکن حمایتی در دست اقدام است و در حال انجام توافق و انجام امور آن هستیم تا سرپل‌ذهاب بستر مناسبی برای خانه دار شدن مردم باشد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha