انتقاد تند مقام دولتی اوکراین از غرب/ تداوم نگرانی کی‌یف از کاهش حمایت متحدانش

تهران- ایرنا- «آندری یرماک» رئیس دفتر رئیس‌جمهوری اوکراین در اظهاراتی انتقادانه خطاب به غرب گفت: کسانی که از جنگ اوکراین خسته شده اند، به طور قطع نمی خواهند فردا در جهانی بدون امنیت و آزادی بیدار شوند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، نشریه پولیتیکو نوشت: این چهره کلیدی تصمیم گیرنده دولت کی‌یف و دوست نزدیک ولودمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در اظهاراتی منتقدانه خطاب به غرب گفت: کسانی که از جنگ اوکراین خسته شده‌اند، مطمئنا نمی‌خواهند فردا در جهانی بیدار شوند که در آن آزادی کمتری وجود دارد.

وی در گفت‌وگو با این نشریه آمریکایی افزود: «رهبران جهان باید علی‌رغم آغاز درگیری‌ها میان حماس و اسرائیل، در کنار اوکراین باشند».

هفته گذشته نیز یرماک در واکنش به تماس طنزپردازان روس با جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا که گفته بود بسیاری از جنگ اوکراین خسته شده اند، به شدت واکنش نشان داد.

ملونی در این تماس که از طرف دو طنزپرداز روس صورت گرفته بود و گمان می کرد در حال صحبت با رئیس اتحادیه آفریقا است، گفت بود: «همه طرف ها بسیار خسته هستند و همه می‌دانند که ما به راهی برای خروج نیاز داریم».

یرماک در واکنش به این اظهارات نخست وزیر ایتالیا گفت: حتی اگر افرادی باشند که این خستگی را احساس کنند، مطمئنم که نمی‌خواهند فردا در دنیایی بیدار شوند که در آن آزادی و امنیت کمتری وجود دارد و عواقب آن برای چندین دهه ادامه داشته باشد.

وی همچنین در مصاحبه اش با پولیتیکو خاطرنشان کرد: «یک لحظه فکر کنید، اگر بریتانیا در سال ۱۹۳۹ از جنگ خسته می شد و لهستان را رها می کرد، یا اگر آمریکا از بریتانیا خسته شده بود، آیا چیزی به نام لهستان امروز، بریتانیا، یا اروپایی که امروز می بینیم، باقی می ماند؟ ما نمی توانستیم نه آن زمان و نه حالا احساس خستگی کنیم. اما اگر این افراد خسته از حمایت از اوکراین دست بردارند، [تاریخ] قطعا تکرار خواهد شد».

وی در ادامه روسیه را متهم کرد با استفاده از فشارهای تبلیغاتی خود در میانه انحراف توجه غرب از اوکراین به سمت اسرائیل سعی در تضعیف حمایت های غرب دارد.

بسیاری از تحلیلگران بر این عقیده هستند که حملات اسرائیل به غزه و حمایت غرب از تل آویو پشتیبانی از کی‌یف را کاهش دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha