۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85282446
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار تهران: شهرک‌های صنعتی پردیس ساماندهی می‌شود +فیلم

پردیس - ایرنا - استاندار تهران در ادامه برنامه بازدید از شهرک های صنعتی استان گفت : شهرک‌های صنعتی پردیس ساماندهی می‌شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا فخاری استاندار تهران همراه دیگر مسوولان استانداری و شهری پردیس در ادامه دوشنبه‌های صنعتی از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان پردیس بازدید کرد.

استاندار تهران : شهرک‌های صنعتی پردیس ساماندهی می‌شود

فخاری در حاشیه این بازدیدها با اشاره به مشکلات شهرک‌های صنعتی این شهرستان اظهار داشت: در بازدیدها مشکلاتی از جمله عدم تثبیت موقعیت صنعتی و کارگاهی بخش های تولیدی وجود دارد، چراکه به واسطه اینکه از گذشته ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته و در حریم محدوده حفاظت شده محیط زیست هم قرار داشته‌اند، توسعه این شهرک‌ها دچار مشکلات خاص است.

استاندار تهران : شهرک‌های صنعتی پردیس ساماندهی می‌شود

وی ادامه داد: جهت رفع مشکلات باید زمینه‌هایی برای تثبیت این شهرک‌ها فراهم شود و خط محدوده حفاظت شده در دستورکار قرار گیرد و هم با حفظ موقعیت کاربری بخش های تولیدی و صنعتی، برنامه‌ریزی برای آینده داشته باشیم؛ چرا که در حال حاضر از خدمات حوزه‌های بهداشتی و زیست محیطی محروم هستند؛ چراکه شهرداری از آنجا که این شهرک‌ها در حریم هستند، امکان خدمات‌دهی ندارند، از سوی دیگر چون تثبیت نشده‌اند هیچ سازمانی نمی‌تواند خدمات درستی به این شهرک‌ها ارائه کند.

استاندار تهران : شهرک‌های صنعتی پردیس ساماندهی می‌شود

استاندار تهران عنوان کرد: شهرک های پردیس جزو شهرک هایی است که در قالب لکه های صنعتی مورد بررسی قرار گرفته و با موافقت رئیس جمهور جزو ۳۸ لکه صنعتی مورد تثبیت است تا به شهرک صنعتی تبدیل و بعد ساماندهی شود. فخاری همچنین بر ساماندهی مسائل زیست محیطی این شهرک‌ها تاکید کرد تا آب های سطحی ساماندهی شود.

کارگاه های نواحی صنعتی پردیس مشکل تثبیت موقعیت کارگاهی دارند

استاندار تهران گفت: ثابت نبودن موقعیت کارگاهی مشکل اصلی تولید کنندگان در نواحی صنعتی شهرستان پردیس است.

فخاری در حاشیه بازدید خود از نواحی صنعتی شهرستان پردیس به خبرنگاران گفت: طی بازدید از شهرکهای صنعتی محدوده شهر پردیس با تولید کنندگان صحبت کردیم که مشکلات زیادی داشتند و عدم تثبیت موقعیت کار گاهی بخشهای تولیدی یکی از مسائل اصلی آنها بود.

وی ادامه داد: به دلیل این که از سنوات گذشته ساخت و سازهای غیر مجاز انجام شده و در حریم محدوده حفاظت شده محیط زیست قرار داشته توسعه این شهرکها دچار مشکل و محدودیت های خاص خود شده است.

استاندار تهران با اشاره به راهکار رفع مشکل موجود، توضیح داد: اولین راهکار این است که زمینه هایی برای تثبیت موقعیت آنها و حفظ محدوده حفاظت شده را با توجه به امکان تغییر در وضعیت جاری را در دستور کار قرار بدهیم فخاری ادامه داد: باید به دنبال این باشیم که با حفظ موقعیت کاربری بخشهای تولیدی وصنعتی برنامه ریزی برای آینده داشته باشیم.

وی افزود: تولید کنندگان در این نواحی صنعتی از خدمات حوزه های بهداشتی و زیست محیطی محروم هستند به دلیل اینکه بین دوجریان بلا تکلیف قرار گرفتند .

وی ادامه داد: شهرداری به دلیل اینکه در محدوده قانونی شهر قرار نگرفتند امکان رسیدگی ندارد و از طرفی هم به لحاظ موقعیت کاربری تثبیت نشده هیچ سازمانی به آنها خدمات درست ارائه نمی کند .

استاندار تهران: شهرک‌های صنعتی پردیس ساماندهی می‌شود +فیلم

استاندار تهران با اشاره به ضرورت ساماندهی نواحی صنعتی این منطقه، توضیح داد: چگونگی تثبیت این شهرکها در اولویت قرار دارد .

وی با اشاره به سایر مسائل تولید کنندگان، اظهار داشت : مسائل زیست محیطی یکی دیگر از مشکلات این مناطق است به دلیل نداشتن سازمان مشخص این مجموعه ها مشکلات زیست محیطی زیادی دارند.

استاندار تهران ادامه داد: این مجموعه ها وجود اینکه ممکن است در حریم باشند، قاعده رسمی برای ساخت وساز در سنوات گذشته رعایت نکردند و آثار مسائل زیست محیطی اثر بخشی در سایرمحدوده ها دارد.

فخاری گفت : از محسن قضاتلو فرماندار و کیان کریمی بخشدار جاجرود درخواست کردیم تا دستور بدهند نخاله ها و زباله ها جمع آوری و آبهای سطحی ساماندهی بشوند تا از ترکیب فاضلاب پسماند بخش های صنعتی جلوگیری شود و به مواردی مربوط به آب شرب است آسیب نزند.

شهرستان پردیس با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در منطقه شرق استان تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha