شورای تامین خراسان رضوی با راه‌اندازی بازارچه مرزی سرخس موافقت کرد

مشهد- ایرنا- فرماندار سرخس گفت:پنجمین نشست کارویژه مرز شورای تامین خراسان رضوی با حضور معاون امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی و مسوولان مرتبط با این حوزه در مرز باجگیران شهرستان قوچان برگزار شد و موضوع ایجاد بازارچه مرزی به تصویب این شورا رسید.

حسن نوری زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از این مصوبه مقرر شد دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی برای ایجاد این بازارچه مرزی پیگیری های بعدی را انجام دهد.

وی ادامه داد: پیش از این سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان در گفت وگو با ایرنا از پیگیری برای راه اندازی بازارچه مرزی در گمرک و گذرگاه های مرزی لطف آباد، سرخس و اینچه برون با ترکمنستان خبر داده بود.

به گفته غلامعباس ارباب خالص در سند یادداشت تفاهم شانزدهمین دور کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان بر روی راه اندازی بازارچه های مرزی یاد شده در مرزهای خراسان رضوی و گلستان توافق شده بود.

پایانه مرزی سرخس در شمال شرقی خراسان رضوی و ۱۸۵ کیلومتری مشهد، با قدمت ۲۹ ساله در نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان قرار دارد و هم اکنون به کانون توجه تبادلات تجاری منطقه ای و فرامنطقه ای تبدیل شده است.

جمهوری اسلامی ایران با چهار گذرگاه مرزی، حدود هزار کیلومتر مرز زمینی با ترکمنستان دارد که نیمی از آن در محدوده خراسان رضوی است.

خراسان رضوی دارای هم اکنون دارای ۲ بازارچه مرزی دوغارون در مرز مشترک با افغانستان و باجگیران در مرز مشترک با ترکمنستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha