سهم خودروها در آلودگی هوای پایتخت ۸۳ درصد است

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران با اشاره به افزایش آلودگی هوا در این روزهای پایتخت گفت: خودروهای سبک و سنگین سهم ۸۳ درصدی در آلودگی هوا دارد.

به گزارش ایرنا از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، شادی مالکی روز دوشنبه از سهم ۸۳ درصدی وسایل نقلیه سبک و سنگین در آلودگی هوای پایتخت خبر داد و افزود: ۳۷ درصد از این میزان مربوط به تاکسی‌ها، خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها است.

به گفته وی، در این شرایط لازم است شهروندان فارغ از الزامات قانونی و بنا به وظیفه شهروندی به جهت اطمینان از سلامت خودروی خود به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

وی با یادآوری اینکه با شروع فصل سرما در کلانشهرها از جمله تهران، آلودگی‌ هوا اوج می‌گیرد، ادامه داد: هر قدر پایش مستمر خودروها اتفاق بیفتد و از سلامت خودرویی که در سطح شهر با آن تردد می‌کنیم مطمئن باشیم، هوای بهتری خواهیم داشت.

مالکی گفت: برای تسهیل و تسریع در خدمات‌دهی به شهروندان، علاوه بر اضافه شدن ۱۰ خط جدید مکانیزه معاینه فنی به خطوط موجود از بهمن ماه سال گذشته تا امروز، سه مرکز شبانه‌روزی معاینه فنی نیز در پایتخت نیز راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اعلام اینکه هر شهروندی، دارای مسوولیت‌های مختلف در حوزه اجتماع و محیط زیستی است که در آن زندگی می‌کند، افزود: امروزه، توجه به وضعیت فنی و سلامت خودروها و پیشگیری و رفع آلایندگی هوا در خودروی شخصی از وظایف شهروندی و مسئولیت‌های اجتماعی هر شهروند محسوب می‌شود.

وی از راه‌اندازی سیستم نوبت‌دهی اینترنتی در ۱۰ مرکز معاینه فنی به عنوان راهکاری برای خداحافظی با صف‌های طولانی در مقابل این مراکز نام برد و اضافه کرد: در کنار توسعه خطوط ثابت و سیار معاینه فنی، برنامه‌ریزی‌ برای راه‌اندازی سیستم معاینه فنی پرتابل از درب منازل را نیز مورد توجه قرار داده‌ایم که تا قبل از پایان سال در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد.

سهم خودروها در آلودگی هوای پایتخت ۸۳ درصد است

به گزارش ایرنا، مراکز معاینه فنی شهر تهران از بضاعت ۶۴ خط معاینه فنی خودروهای سبک و ۱۱ خط معاینه فنی موتورسیکلت در ۱۷ مرکز ثابت و ۱۵ واحد سیار با پراکندگی مناسب در سطح شهر برخوردار است که این مراکز ظرفیت پذیرش سالانه بیش از سه میلیون دستگاه خودرو را دارد.

هم اکنون مراکز بیهقی و شهید آبشناسان به صورت شبانه روزی و دیگر مراکز از ساعت هفت تا ۱۷ فعال است ضمنا تعدادی از مراکز به صورت فوق العاده تا ساعت ۱۹ فعال است همچنین در روز شنبه مراکز دماوند و شهدای زمان آباد، در روز یکشنبه مراکز الغدیر و امام رضا(ع)، در روز دوشنبه مراکز نیایش و فدائیان اسلام، در روز سه شنبه مراکز سراج و شقایق، در روز چهارشنبه مراکز شهید چمران و خاوران، در روز پنج شنبه واحد سیار شریعتی و مراکز بعثت تا ساعت ۱۹ آماده خدمت رسانی به شهروندان است.

شهروندان می‌توانند با توجه به فعالیت تعدادی از مراکز در روزهای تعطیل حتما جهت اطمینان از آخرین وضعیت ساعت کاری مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس http://inspection.tehran.ir مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha