۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبر: 85282631
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سنای استرالیا صحنه اعتراضات علیه رژیم صهیونیستی شد

تهران- ایرنا- حزب سبزهای استرالیا، پس از محکوم کردن امتناع حزب کارگر از درخواست آتش‌بس فوری در غزه، جلسه سنا را ترک کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اسکای نیوز استرالیا، مهرین فاروقی، سناتور سبزها، پس از «بزدل» خواندن حزب کارگر (حزب حاکم استرالیا) در مورد واکنش به جنگ غزه، حزب خود را در حمایت از فلسطین از مجلس سنا خارج کرد.

او پس از صدور بیانیه ای خطاب به مجلس سنا، به همراه ده تن از اعضای سبزها از جلسه خارج شد.

وی در این بیانیه گفت: حزب کارگر نشان داده است که آنها ترسوهای بی عاطفه و بی رحم هستند. شما در حال تماشای کشتار هزاران فلسطینی توسط اسرائیل هستید و اسرائیل را محکوم نمی‌کنید، از درخواست آتش‌بس فوری خودداری می‌کنید، در حالی که ما اینجا نمی‌نشینیم و نظاره می‌کنیم که دست روی دست می گذارید و هیچ کاری انجام نمی‌دهید.

فاروقی افزود: این رفتارهای بی فایده جلوی جنایات جنگی را نخواهد گرفت، ما امروز اعتراض مردم استرالیا را به مجلس می آوریم. باید فلسطین آزاد شود!

جنت رایس، سناتور کوئینزلند نیز هنگام خروج از مجلس پرچم فلسطین را بالای سر خود نگه داشت.

حدود یک ساعت و نیم پس از این اعتراض، فاروقی تصاویری از این تجمع را در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد و اعلام کرد که سبزها این کار را با افتخار انجام دادند.

او گفت: مانند میلیون ها استرالیایی، ما از قتل عام تقریباً ۱۰ هزار نفر توسط اسرائیل در غزه شوکه، وحشت زده و خشمگین هستیم. میلیون ها نفر در سراسر جهان برای فلسطین راهپیمایی می کنند، ده ها هزار نفر هم اینجا در استرالیا حامی فلسطین هستند اما حزب کارگر از شنیدن صدای مردم و اقدام درباره این رفتارها خودداری می کند.
فاروقی اضافه کرد: فشار برای آتش بس فوری اساسی ترین گامی است که دولت می تواند بردارد، خشونت، جنایات جنگی و اشغال غیرقانونی باید تمام شود. نخست وزیر و وزیر امور خارجه باید جسارت نشان دهند و به حق دولت اسرائیل را محکوم کنند و خواستار آتش بس شوند. سبزها تنها حزبی هستند که در پارلمان استرالیا خواستار آتش بس فوری هستند. امروز، سبزها با افتخار اعتراض مردم را به پارلمان آوردند، زیرا ما ساعت پرسش را پس از اینکه حزب کارگر از درخواست آتش‌بس خودداری کرد، تحریم کردیم.

کری چیکاروفسکی، رهبر سابق لیبرال نیوساوت ولز، اظهار داشت: نحوه اعتراض این حزب ضعیف بود اما آنها به پاسخی که می خواستند رسیدند.

وی افزود: این یکی از راه های جلب توجه به موضوعی است که آنها به شدت در مورد آن حساس هستند، من با نگرش یا روش آنها که سعی دارند اقدامات اسرائیل را توصیف کنند موافق نیستم، فکر می کنم این ناعادلانه و بسیار تکان دهنده است زیرا ما واقعاً به آن نیاز داریم.

چیکاروفسکی به کیران گیلبرت مجری اسکای نیوز استرالیا، گفت: آنها به همان اندازه که می خواهند از اقدامات اسرائیل شکایت کنند، باید نسبت به اقدامات حماس نیز واکنش نشان دهند.

سبزها از زمان حملات تروریستی حماس در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) از مقاومت فلسطین حمایت کردند و ماه گذشته در اعتراضات طرفدار فلسطین در سراسر کشور شرکت کردند.

این حزب همچنین از حمایت از طرح «حق دفاع از خود برای اسرائیل» در پارلمان خودداری کرد، در حالی که رهبر این حزب آدام بندت به دنبال اضافه کردن اصلاحیه ای بود که اسرائیل را به جنایات جنگی متهم و بمباران غزه را جنایت جنگی اعلام کند.

در کنار اقدامات جنایت بار رژیم تل آویو در غزه که هر روز ابعاد بیشتری می یابد، حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

در سی و یکمین روز جنگ غزه همچنان نگرانی‌های جهانی به فاجعه انسانی و کشتار بی ترحم مردم غزه و درخواست ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسراییل، رو به افزایش است اما رژیم صهیونیستی همچنان بی وقفه بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش این رژیم تاکید کرده که اصلا مساله آتش بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه ها و طرح های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی نیز تاکنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان، به دنبالحمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha