۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85503151
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حزب سبز استرالیا تحریم رژیم صهیونیستی را خواستار شد

تهران- ایرنا- حزب سبزها در استرالیا که سومین حزب بزرگ این کشور هستند، تحریم و افزایش فشار علیه رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.

به گزارش ایرنا از از روزنامه گاردین، آدام بنت رهبر این حزب روز یکشنبه در سخنرانی آتشینی که در تجمع حامیان فلسطین در ملبورن داشت، اعلام کرد که واکنش سیدنی به جنگ در غزه ناکافی است و به بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) اجازه خلاص شدن از عواقب اقداماتش را داده است.

وی گفت: دولت آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا باید با هدف پایان دادن به جنگ در غزه، فشار بیشتری بر روی اسرائیل بیاورد.

این عضو پارلمان استرالیا تاکید کرد که حزب کارگر به رهبری آلبانیز باید تحریم‌هایی علیه کابینه جنگی افراطی نتانیاهو اعمال و قراردادهای دفاعی خاص را لغو کند و همچنین تجارت دو جانبه نظامی را کنار بگذارد.

او همچنین از حزب حاکم خواست تا سفیر رژیم صهیونیستی را تا پایان یافتن این جنگ اخراج کند و کشور فلسطینی را به رسمیت بشناسد.

نخست وزیر استرالیا روز پنجشنبه، ماکس چندلر-ماتر از حزب سبزها را به خاطر درخواستش از دولت برای لغو قرارداد با شرکت صهیونیستی «البیت سیستمز» (Elbit Systems) مورد سرزنش قرار داد و مدعی شد که استرالیا به شکل مستقیم در این توافق دخالت نداشته است.

مقام های دفاعی استرالیا در جلسه استماع برآوردهای سنای این کشور در پنجم ژوئن (۱۶ خرداد) گفتند که از زمان شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) سال گذشته، هشت مجوز برای صادرات مرتبط با حوزه دفاعی به (رژیم) اسرائیل تصویب شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha