مذاکره فرانسه و مصر با هدف احداث بیمارستان صحرایی برای مصدومان غزه

تهران – ایرنا - وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد که پاریس در حال مذاکره با قاهره برای احداث یک بیمارستان صحرایی با امکان جراحی مصدومان نوار غزه است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، سباستین لکورنو روز دوشنبه در مصاحبه با روزنامه لبنانی لوریان لُ ژور (L'Orient le Jour) اعلام کرد که فرانسه در حال مذاکره با مصر برای احداث این بیمارستان صحرایی است.

مصر نیز برای مداوای مصدومان غزه یک بیمارستان صحرایی در شیخ زوید، واقع در ۱۵ کیلومتری گذرگاه رفح آماده کرده است.

فرانسه در حالی ناو هلیکوپتربر تونر (Tonnerre) را به منطقه فرستاده است که منابع نظامی معتقدند این شناور برای ارائه کمک های پزشکی به مجروحان غزه مجهز نیست. با این حال امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه پیشتر مدعی شده بود که هدف از اعزام این شناور، حمایت از بیمارستان های غزه است.

ارتش فرانسه در حال حاضر مشغول تجهیز دومین ناو هلیکوپتربر به امکانات پزشکی پیشرفته است و تا ۱۰ روز آینده آن را به منطقه اعزام می کند.

به نوشته رویترز، پاریس برای هماهنگی تلاش های بین المللی، سه روز دیگر میزبان یک کنفرانس بین المللی بشردوستانه برای غزه خواهد بود.

دیپلمات ها گفتند که کنفرانس ۹ نوامبر (۱۸ آبان) پاریس ایجاد یک مسیر دریایی برای ارسال کمک های بشردوستانه به غزه و همچنین امکان بهره برداری از کشتی ها برای کمک به مجروحان تخلیه شده از این منطقه را بررسی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، در عمل چراغ سبز و مجوزی برای این رژیم در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha