سطح کیفی آزمایشگاه‌های پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی ارتقا یافت

تهران- ایرنا- جایگاه مجموعه آزمایشگاه‌های پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی بر اساس ارزیابی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از «فعال» به «توانمند» ارتقا یافت.

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، معاون پژوهشی این پژوهشگاه در این باره گفت: مجموعه آزمایشگاه های پژوهشگاه پیش از این موفق به دریافت گواهینامه‌های ISO/IEC۱۷۰۲۵ و HSE از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران و گواهینامه سیستم مدیریت ‌بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست (‌HSE–‌MS‌) از شرکت ‌ACM‌ انگلستان شده بودند و پس از ارتقا از سطح مستعد به سطح فعال، اکنون بر اساس آخرین نتایج ارزیابی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری(لبزنت) از عملکرد آزمایشگاه‌ها از سطح فعال به سطح توانمند ارتقا یافته است.

علی مهدی نیا تصریح کرد: پیش‌تر، آزمایشگاه‌های ایستگاه‌های پژوهشگاه در شهرستان‌های «چابهار و نوشهر» موفق به دریافت گواهینامه به عنوان آزمایشگاه معتمد از سازمان حفاظت محیط زیست شده بودند. مجموعه آزمایشگاه‌های پژوهشگاه در زمینه‌های شیمی و محیط زیست دریا، زیست شناسی دریا، زمین شناسی دریا و زیست فناوری دریا فعالیت می‌کنند و طیف گسترده‌ای از خدمات آزمایشگاهی را ارائه می‌دهند.

آزمایشگاه مرکز پژوهشگاه در زمینه اندازه‌گیری انواع فراسنج‌های اقیانوس شناسی شیمیایی، زیستی، فیزیکی و زمین شناسی دریایی فعالیت می‌کند. آلاینده‌های آلی، میکروپلاستیک ها، ترکیبات طبیعی دریا، شیمی کربنات، مواد مغذی، دانه‌بندی، رفتارپذیری مغناطیسی رسوبات، فراسنج‌های دما، شوری، pH، کلروفیل، شمارش و شناسایی فیتوپلانکتون‌ها، زئوپلانکتون‌ها، موجودات کفزی، مطاله مرجان‌ها از جمله فراسنج‌های مورد اندازه‌گیری در مجموعه آزمایشگاه‌های پژوهشگاه است.

مجموعه آزمایشگاه‌های پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی به دلیل استقرار در تهران و شهرستان‌های چابهار، بندرعباس، بوشهر و نوشهر از نظر پراکنش جغرافیایی منحصر به فرد بوده و امکان ارائه خدمات به متقاضیان با تمرکز بر موضوعات دریایی را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha