ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به دانش‌آموزان دارای نیاز ویژه در کردستان آغاز شد

سنندج- ایرنا- اردوی جهادی با هدف ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان به دانش آموزان دارای نیازهای ویژه در برخی از مدارس استثنایی استان آغاز شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان روز دوشنبه در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این اردوی جهادی گروهی متشکل از دندانپزشکان مجرب و متخصص دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خدمات دهان و دندان شامل ترمیم، جرمگیری، کشیدن دندان، فلوراید تراپی و آموزش بهداشت دهان و دندان را به دانش آموزان ارائه می دهند.

طالب محمدی با بیان اینکه این طرح در سه مدرسه استثنایی گلها، توحید و نوآوران در سنندج آغاز شده است، افزود: دانش‌آموزانی که نیاز به انجام عصب کشی، ترمیم عمیق و سایر خدمات تخصصی داشته باشند از طرف مدرسه به کلینیک دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارجاع و معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برای بهره‌مندی هرچه بهتر ازبرنامه‌های آموزشی نیازمند ارائه خدمات حمایتی، درمانی و توانبخشی هستند، اضافه کرد: آنان ازاین طریق می توانند بر محدودیت‌های جسمی خود غلبه کرده و به جایگاهی که در شان استعدادها و توانایی‌هایشان است، دست پیدا کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه این خدمات با هدف ایجاد و تقویت فرصت‌های برابر و رعایت عدالت آموزشی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه ارائه می شود، افزود: برنامه های ارتقای سلامت دانش آموزان از اثربخش ترین برنامه‌ها و تضمین کننده سلامت نسل حاضر و آینده کشور است.

وی یادآور شد: آموزش و سلامت از حقوق اساسی انسان‌ها محسوب می‌شود و دستیابی به سطوح بالاتر از آن به لحاظ کیفی در بیشتر افراد جامعه هدفی عمده به حساب می آید.

وی ادامه داد: اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری و درمان در راستای دستیابی به سلامت دانش‌آموزان نوعی سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده است.

محمدی اظهار کرد: تأمین سلامت و ارتقای سواد سلامت دانش آموزان از اولویت های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که انجام آن نیازمند همیاری و همکاری سایر دستگاه ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha